fallback

PepsiCo повиши прогнозите си за годишните резултати за пореден път

Актуализацията до голяма степен се дължи на няколко увеличения на цените на безалкохолните напитки и пакетирани продукти

15:35 | 12.10.22 г.

Американската компания PepsiCo повиши прогнозите за годишните си приходи и печалба в сряда, подкрепена до голяма степен от няколко увеличения на цените на безалкохолните напитки и пакетирани продукти, които осъществи, за да смекчи влиянието от растящите разходи, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с 2,3% в предпазарната търговия, след като приходите за третото тримесечие също надхвърлиха оценките.

Потребителите, борещи се с безмилостния скок на инфлацията, се хранят повече у дома, отколкото в ресторанти, намалявайки излишните си разходи. Това е тенденция, от която се възползват американските производители на пакетирани храни като PepsiCo, които предлагат всичко от захарни изделия до спортни напитки.

Световните производители на пакетирани храни се борят и с по-високите разходи на много суровини и натиск във веригите на доставки, които бяха засилени от конфликта между Русия и Украйна.

Благодарение на почти дуопола на пазара за безалкохолни напитки с Coca-Cola PepsiCo успява да увеличи цените със слаба ответна реакция от страна на потребителите. В същото време силната пазарна позиция в захарните изделия също помогна на компанията.

Ценовите увеличения са подкрепили ръста на приходите във всички сегменти, особено двете най-големи подразделения за напитки в Северна Америка и Frito-Lay.

Бизнесът с напитки, който обхваща брандове като Mirinda, 7UP и Gatorade, отбелязва 1% ръст на обема, сигнализирайки устойчиво търсене от потребителите.

Компанията заяви, че очаква органичните приходи за 2022 г. да се увеличат с 12% спрямо предишната прогноза за 10%. PepsiCo повиши очакванията си за приходите през април и юли.

Сега PepsiCo очаква основната печалба на акция при постоянни валутни курсове за фискалната 2022 г. да бъде около 6,73 долара спрямо предишната прогноза за 6,63 долара.

Нетните приходи на компанията са се повишили с около 9% до 21,97 млрд. долара през третото тримесечие, приключило на 3 септември, надвивайки оценките на анализаторите за 20,84 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:35 | 12.10.22 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още