IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Unilever повиши целта си за продажбите, след като вдигна рекордно цените си

Компанията сигнализира за постепенно забавяне на потребителското търсене

12:19 | 27.10.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Unilever повиши прогнозата за приходите си от продажби за тази година, след като направи най-голямото увеличение на цените на продуктите в историята си на фона на необузданата инфлация, пише Bloomberg.

Компанията сега очаква приходите ѝ от продажби през тази фискална година да се увеличат с повече от 8%, докато по-рано очакваше ръстът да е в диапазона от 4,5% до 6,5%. Гигантът обяви това, след като отчете по-добро от прогнозираното трето тримесечие. Въпреки това групата заяви, че обемите спадат – знак, че купувачите започват да свиват основните си разходи.

Цената на акциите на Unilever нарасна леко преди началото на борсовия ден в Лондон.

Гигантът каза, че в рамките на последното тримесечие е увеличил цените си с 12,5% - най-голямото повишение досега и седмото поредно тримесечие с по-високи цени. Но потребителите стават все по-внимателни и Unilever е продала по-малко артикули. Очакват се допълнителни спадове на продадените обеми и през четвъртото тримесечие на годината, тъй като купувачите се насочват към супермаркети с по-евтини стоки.

Unilever, чийто главен изпълнителен директор Алън Джоуп ще се оттегли от поста през следващата година, сподели, че глобалната макроикономическа прогноза остава смесена и очаква високата инфлация да се запази и през 2023 г.

Nestle, най-големият търговец на храни на дребно в света, миналата седмица също заяви, че инфлацията ще продължи да бъде проблем и през следващата година, а потребителите трябва да се подготвят за още увеличения на цените. Марк Шнайдер, главният изпълнителен директор на производителя на Nescafe и бульоните Maggi, каза, че компаниите за потребителски стоки се сблъскват с огромен натиск от гледна точка на разходите за енергия, транспорт и суровини.

Швейцарският производител отчете малък спад на обемите, които е продал през третото тримесечие, след като повиши цените на стоките си с 9,5%.

По-рано тази седмица производителят на бира Carlsberg също сигнализира, че високата инфлация започва да засяга потребителското търсене и заяви, че може допълнително да увеличи цените, за да се справи с високите си разходи.

Повишенията на цените на Unilever тази година са по-ниски спрямо инфлацията на разходите ѝ, заяви главният финансов директор Греъм Питкътли. Ето защо оперативният марж ще спадне с 16% през тази година. Въпреки това компанията очаква маржът да нарасне през 2023 и 2024 г. чрез покачване на цените, намаляване на размера на пакетираните стоки и съкращения на разходите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:19 | 27.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още