През 2022 година пазарът в сектора на електронната търговия се нормализира, а към 2023 година се гледа с голям оптимизъм. Това коментира Петър Ванчев, управител и собственик на Store.bg, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria. По думите му част от възпиращите фактори за растеж са вече в миналото. Значима промяна е, че "по време на пандемията пазарът бе воден от търговците", а сега той отново е на клиента.
"През изминалата година при онлайн търговията отново има големи ръстове в някои сектори, но често те са при отделни играчи, чиито бизнес модели все още не са достигнали максимума си. При други търговци, които по време на пандемичните години достигнаха големи ръстове и експлоатираха максимално пазара, който имат, се видя забавяне, а дори и спад. Това се случва не само в България, а и при гиганти като Netflix и Amazon", сподели Ванчев.
"Гледаме с голям оптимизъм за 2023 година. Голяма част от процесите, които имаха негативно влияние върху търговията през 2022 г. достигнаха своя максимум и сега затихват. Има нови процеси, които се зараждат и ще стимулират търговията", отбеляза гостът. По думите му голяма част от бизнесите, които са стартирали по време на пандемията ще трябва да се пренастроят, за да бъдат успешни.
По думите на госта 2020 година и пандемията са били „огромен подарък“ за електронната търговия.
„Отпадането на конкуренцията на физическата търговия пренасочи огромно количество потребление към електронните канали и това изигра ролята на много силен стимул за електронните магазини. От една страна електронните магазините, които са на пазара, видяха по-големи продажби и съответно по-голям ръст, а от друга страна много от физическите магазини се ориентираха онлайн, виждайки потенциала и нуждите от продажби онлайн. Това доведе до огромни инвестиции в сектора и от утвърдените участници, и от нови, и от инвеститорите, както в България, така и в световен мащаб. Резултатът бе огромен ръст през 2020 година“, обобщи предприемачът.
"През 2021 година нещата се забавиха, защото въпреки ентусиазма, който се натрупа в областта на електронната търговия, търговците започнаха да се сблъскват с реалността“, коментира събеседникът.
„По време на пандемията пазарът бе воден от търговците и имаше магазини, които ограничаваха продажбите си прямо капацитета, за да отговорят на търсенето. 2022 година бе по-нормална годината и отново е на клиентите", каза гостът в предаването.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан