fallback

Онлайн търговията в Америка все повече узрява

Делът на електронната търговия в продажбите на дребно се изстреля нагоре с идването на пандемията и все още е висок

22:20 | 19.05.23 г.

Американците пазаруват онлайн както никога преди. На фона на все по-интензивната битка при онлайн продажбите обаче лесните печалби на търговците на дребно отдавна ги няма, пише Wall Street Journal.

Министерство на търговията в четвъртък отчете, че продажбите от онлайн търговия са се увеличили със сезонно коригираните 3% през първото тримесечие спрямо четвъртото на 2022 г. и с 8% на годишна база. За сравнение, продажбите на дребно без електронната търговия са нараснали с 2,9% - недостатъчно, за да са в крак с инфлацията. С последния ръст продажбите от електронна търговия формират 15,1% от продажбите на дребно, което, с изключение на второто тримесечие на 2020 г., когато пандемичните блокади затвориха хората у дома, е най-големият дял в историята.

Въпреки това ръстът в онлайн продажбите се забавя, откакто кризата с Covid-19 ги увеличи. През 10-те години преди пандемията те се разрастваха с близо 15% годишно. Нещо повече, съставът на онлайн продажбите се променя, като търговците варират от големи магазини до местни книжарници, предлагащи взимане на място на онлайн поръчки. Затова традиционни онлайн продавачи, които разчитат изцяло или почти изцяло на доставки, не печелят толкова много от продажби в интернет, колкото преди. Това включва Amazon.com, която през първото тримесечие съобщи, че онлайн продажбите са останали като цяло без промяна на годишна база.

По същата причина компаниите за доставка не печелят от електронната търговия, както преди. United Parcel Service и FedEx отчитат по-ниски обеми на доставка, а FedEx по-рано тази година обяви, че ще съкрати над 10% от управленския си екип.

В същото време Walmart – гигантът с физическите си магазини, печели дял в онлайн търговията, подкрепен от редица възможности за онлайн пазаруване, които предлага. В четвъртък компанията съобщи, че онлайн продажбите ѝ в САЩ са нараснали с 27% през тримесечието до края на април на годишна база. В същото време ръстът на онлайн поръчките, взимани от физически магазини или доставяни от отделни магазини, се с ускорил с двуцифрен темп.

Target, от друга страна, не се справя толкова добре въпреки опциите, които предлага. В сряда компанията заяви, че сравнимите онлайн продажби са спаднали през тримесечието до 29 април на годишна база.

От това се виждат продажби, които растат всяка година, но не с невероятен темп, а различни играчи се борят за дял и печелят или губят в зависимост от това как се представят. Ако това ви напомня силно на търговията на дребно преди появата на онлайн пазаруването, прави сте.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:06 | 19.05.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още