fallback

Mars купува британски бутиков производител на шоколад за над 600 млн. долара

Създадена преди 20 години, заявената цел на Hotel Chocolat бе да направи шоколада вълнуващ

13:27 | 16.11.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Британският производител на шоколадови изделия Hotel Chocolat договори придобиването си от Mars срещу 534 млн. паунда (662 млн. долара), поддавайки се на офертата на американския хранителен гигант, за да се разшири на международно ниво. Основателите на компания получиха сериозна печалба от продажбата, съобщава Ройтерс.

Акциите на Hotel Chocolat поскъпнаха в ранната търговия, след като двете компании обявиха сделката в четвъртък. Те се търгуваха за 364 пенса, близо до предлаганата цена от 375 пенса, която бе препоръчана от борда на британската компания и която носи премия от 170% спрямо цената на затваряне на Hotel Chocolat в сряда.

„Смятаме, че това е разбиваща оферта“, коментират анализаторите на Peel Hunt, добавяйки, че не очакват контраоферта.

Главният изпълнителен директор на Hotel Chocolat Ангъс Търлуел и съоснователят Питър Харис, които притежават по 27% от акциите по данни на LSEG, заявиха, че ще приемат офертата, което означава, че тя ще им донесе по около 144 млн. паунда.

Създадена преди 20 години, заявената цел на Hotel Chocolat бе да направи шоколада вълнуващ и успя да донесе етичен достъпен лукс на британските търговски улици с над 130 магазина.

Пътуването дотук обаче невинаги бе безпроблемно. Офертата от 375 цента е цената, на която се търгуваха акциите през април 2022 г. и е доста под върха от 540 пенса от края на 2021 г., преди неуспешните опити за разширяване да струват много на компанията, а кризата с разходите за живот да удари продажбите в Обединеното кралство.

Разпространението на продуктите на Hotel Chocolat извън страната се оказва трудно досега, а Търлуел заяви, че е отвел компанията докъдето може като малък независим играч.

Той планира да продължи да управлява компанията през следващите пет години под собствеността на семейната Mars, производител на M&M's, Snickers и Skittles.

Макар че брандът Hotel Chocolat постигаше напредък в Япония и САЩ въпреки предишни неуспехи, каза той, компанията скоро ще трябва да изгради производство и инфраструктура на тези пазари, а това изисква капитал и ресурси.

„Партньорството с Mars отваря възможности, така че тези неща ще бъдат много по-лесни и бързи“, каза той в интервю.

Очаква се сделката да приключи до края на януари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:27 | 16.11.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още