IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Киберпонеделникът се очаква да е най-големият ден за онлайн пазаруване в САЩ през годината

Онлайн продажбите в Черния петък са нараснали с 8,5%, а тези във физическите магазини са се повишили с 1% отвъд Океана

14:09 | 26.11.23 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Пазаруващите по празниците в САЩ се стремят към най-изгодните сделки и стратегически се възползват от най-големите намаления преди киберпонеделника, сочат данни на сайтове за търговия на дребно, събрани от трети страни и цитирани от Ройтерс.

Киберпонеделникът, както е станал известен първият понеделник след Деня на благодарността, тъй като търговците засилват онлайн промоциите, се очертава като най-големия ден за онлайн пазаруване през годината в САЩ.

Силният онлайн трафик по време на Черния петък показа отчетлива тенденция купувачите да заделят време и усилия в избора на най-евтината и с най-добра стойност стока, коментира Роб Гарф, вицепрезидент и генерален мениджър за търговията на дребно в Salesforce, която следи данни чрез услугата си за електронна търговия Commerce Cloud.

Въпреки по-ранното начало на празничните промоции на търговците на дребно тази година, първоначално нямаше много големи сделки, отбеляза Гарф. Но „потребителите бяха търпеливи, прилежни и отново спечелиха“.

В Черния петък, деня след Деня на благодарността, търговците на дребно „увеличиха отстъпките“ до средно около 30% в САЩ, коментира той. „ „потребителите натиснаха бутона купи“, като похарчиха 16,4 млрд. долара онлайн в САЩ и 70,9 млрд. долара в света през този ден, сочат данните на Salesforce.

„Видяхме голям ръст“, каза Гарф и допълни, че силните разходи в Черния петък онлайн ще вдигнат общата летва за цялата киберседмица, която започна във вторник и ще приключи в понеделник.

В киберпонеделника Salesforce очаква отново средни отстъпки от 30%. Но рискът за потребителите е да не останат налични продукти, ако почакат, допълни той.

Salesforce съобщава, че индикаторите ѝ за онлайн трафика и разходите се базират на данни от услугата ѝ за електронна търговия Commerce Cloud, която разкрива поведението на 1,5 млрд. души в 60 страни, сърфиращи в хиляди сайтове за електронна търговия.

Други компании използват различни показатели, за да анализират модели за онлайн пазаруване.

Конкурентът Adobe Analytics прогнозира, че купувачите ще похарчат рекордните 12 млрд. долара в понеделник, с 5,4% повече спрямо миналата година, което според компанията ще представлява най-големият ден за онлайн пазаруване в САЩ в историята. Очаква се търговците на дребно да обявят средни отстъпки в цените от 30% за електроника и 19% за мебели, съобщи Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights.

Пазаруващите в последната минута в киберпонеделника може да похарчат общо 4 млрд. долара само между 18 ч. и 23 ч., „тъй като потребителите ще бъдат притеснени от отслабване на отстъпките след това“, коментира Пандя.

Adobe предоставя на търговците услугата Experience Cloud, която захранва платформите им за електронна търговия. Тя позволява на Adobe да събира данни за сделки от 85% от водещите сто компании за онлайн търговия на дребно.

Като цяло „потребителите са много стратегически ориентирани, искат да извлекат максимума от пазаруването си, когато смятат, че ще  получат най-добрите отстъпки. Секторът на онлайн търговията на дребно е един от малкото, където потребителят е малко повече на шофьорската седалка“, отбеляза Пандя, и допълни, че това се отнася особено за играчките и сезонните празнични стоки.

„Има много онлайн стоки, които се броят за своите долари, и купувачите лесно могат да сравняват цените“, изтъкна той.

Mastercard, която измерва продажбите на дребно с всички форми на плащане, съобщи, че онлайн продажбите са се увеличили с 8,5% в Черния петък, а тези във физическите магазини са се повишили с 1%.

„Дигиталните продажби нараснаха рязко през пандемията, а след това имаше обрат, когато хората се върнаха в магазините. Сега отново виждаме ускоряване на дигиталните продажби. Те стават по-значими“, коментира Стив Садов, старши консултант в Mastercard и бивш главен изпълнителен директор на Saks.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:10 | 26.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още