Пазаруващите по празниците в САЩ се стремят към най-изгодните сделки и стратегически се възползват от най-големите намаления преди киберпонеделника, сочат данни на сайтове за търговия на дребно, събрани от трети страни и цитирани от Ройтерс.
Киберпонеделникът, както е станал известен първият понеделник след Деня на благодарността, тъй като търговците засилват онлайн промоциите, се очертава като най-големия ден за онлайн пазаруване през годината в САЩ.
Силният онлайн трафик по време на Черния петък показа отчетлива тенденция купувачите да заделят време и усилия в избора на най-евтината и с най-добра стойност стока, коментира Роб Гарф, вицепрезидент и генерален мениджър за търговията на дребно в Salesforce, която следи данни чрез услугата си за електронна търговия Commerce Cloud.
Въпреки по-ранното начало на празничните промоции на търговците на дребно тази година, първоначално нямаше много големи сделки, отбеляза Гарф. Но „потребителите бяха търпеливи, прилежни и отново спечелиха“.
В Черния петък, деня след Деня на благодарността, търговците на дребно „увеличиха отстъпките“ до средно около 30% в САЩ, коментира той. „ „потребителите натиснаха бутона купи“, като похарчиха 16,4 млрд. долара онлайн в САЩ и 70,9 млрд. долара в света през този ден, сочат данните на Salesforce.
„Видяхме голям ръст“, каза Гарф и допълни, че силните разходи в Черния петък онлайн ще вдигнат общата летва за цялата киберседмица, която започна във вторник и ще приключи в понеделник.
В киберпонеделника Salesforce очаква отново средни отстъпки от 30%. Но рискът за потребителите е да не останат налични продукти, ако почакат, допълни той.
Salesforce съобщава, че индикаторите ѝ за онлайн трафика и разходите се базират на данни от услугата ѝ за електронна търговия Commerce Cloud, която разкрива поведението на 1,5 млрд. души в 60 страни, сърфиращи в хиляди сайтове за електронна търговия.
Други компании използват различни показатели, за да анализират модели за онлайн пазаруване.
Конкурентът Adobe Analytics прогнозира, че купувачите ще похарчат рекордните 12 млрд. долара в понеделник, с 5,4% повече спрямо миналата година, което според компанията ще представлява най-големият ден за онлайн пазаруване в САЩ в историята. Очаква се търговците на дребно да обявят средни отстъпки в цените от 30% за електроника и 19% за мебели, съобщи Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights.
Пазаруващите в последната минута в киберпонеделника може да похарчат общо 4 млрд. долара само между 18 ч. и 23 ч., „тъй като потребителите ще бъдат притеснени от отслабване на отстъпките след това“, коментира Пандя.
Adobe предоставя на търговците услугата Experience Cloud, която захранва платформите им за електронна търговия. Тя позволява на Adobe да събира данни за сделки от 85% от водещите сто компании за онлайн търговия на дребно.
Като цяло „потребителите са много стратегически ориентирани, искат да извлекат максимума от пазаруването си, когато смятат, че ще получат най-добрите отстъпки. Секторът на онлайн търговията на дребно е един от малкото, където потребителят е малко повече на шофьорската седалка“, отбеляза Пандя, и допълни, че това се отнася особено за играчките и сезонните празнични стоки.
„Има много онлайн стоки, които се броят за своите долари, и купувачите лесно могат да сравняват цените“, изтъкна той.
Mastercard, която измерва продажбите на дребно с всички форми на плащане, съобщи, че онлайн продажбите са се увеличили с 8,5% в Черния петък, а тези във физическите магазини са се повишили с 1%.
„Дигиталните продажби нараснаха рязко през пандемията, а след това имаше обрат, когато хората се върнаха в магазините. Сега отново виждаме ускоряване на дигиталните продажби. Те стават по-значими“, коментира Стив Садов, старши консултант в Mastercard и бивш главен изпълнителен директор на Saks.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?