fallback

„Авенди“ и Monin продължават с нов петгодишен договор 17-годишното си успешно сътрудничество

Двете компании се договориха да подновят партньорството си и залагат на разширяване на асортимента в премиум сегмента

10:37 | 13.12.23 г.
Автор - снимка
Създател

С петгодишен договор продължава дългогодишното партньорство между компанията „Авенди“, част от „ВМ Финанс Груп“, лидер в маркетинга и дистибуцията на водещи световни марки от бързооборотния сектор и с 22-годишен опит на пазара, и френската компания Monin, производител на сиропи, ликьори и плодови пюрета. Monin е семейна компания, основана през 1912 година, която предлага премиум продукти на над 150 пазара по света, в над 19 различни форми. Световен бранд с изключително високо качество и вкусови характеристики на продуктите си, компанията пази традицията на 3 поколения в производството си. С над 150 вида сиропи, плодови бар миксове, гурме сосове, ликьори, фрапета, кордиали и мусове, Monin е и иноватор в търсене на нови, по-креативни и неповторими вкусови формули, които да предостави на все по-взискателните потребители. Дейностите на Monin България се управляват от регионалната структура за Централна Европа, която се състои от 11 държави: Австрия, България, Белгия, Чехия, Дания, Унгария, Люксембург, Нидерландия, Румъния, Словакия, и Швейцария.

“Изключително сме щастливи, че заедно със световния френски бранд, с премиум качество и традиции в производството на сиропи - Monin, чертаем нова перспектива на бизнес взаимоотношенията ни. За нас подновяването на партньорството с нови пет години е ключово и стратегически важно за устойчивото развитие на бизнеса ни. Но то, освен че е ясен сигнал за високата оценка от страна на Monin за постигнатите от нас резултати, е и неоспоримо доказателство за плодотворните и стабилни дългогодишни взаимоотношения“, сподели Ивайло Анков, Управител на „Авенди“, след подписването на договора на годишната конференция на Monin в Лисабон.

„Работя за марката Monin повече от 23 години, а цели 17 години отговарям за представянето на бранда на българския пазар. Впечатляващо е дългогодишното развитие на местния бизнес и сега настъпи моментът за стратегическа инвестиция в бъдещо дългосрочно партньрство. Подписването на 5-годишния договор с „Авенди“ ще ни позволи да отворим нови хоризонти и възможности и да разширим бизнес сътрудничеството си. И както е казал Хенри Форд: „Да се ​​съберем е начало, да останем заедно е напредък, а да работим заедно е успех“, сподели Ерик Бутон, Регионален търговски директор за Централна Европа и Френска Полинезия при подписването на новата договореност между двете компании.

Задават се иновации в премиум сегмента

Една от новостите в портфолиото на утвърдения френски премиум бранд за следващата година са продуктите, в които все повече се залага на премахването на захарите и консервантите, като една от стратегическите цели на марката е достигане до 100% натурални съставки.

Плановете за развитие за следващата година на част от пазарите, на които брандът оперира, са да бъдат лансирани иновативни кордиали, продукти от високия клас на бранда Paragon, като новите вкусове са изработени на „парфюмериен принцип“ - с добавяне на висококачествени аромати в състава.

Колаборация с история и широки хоризонти на развитие

Партньорството между двете компании, което продължава и до днес, датира от 2006 г. като отговор на развитието на коктейлната култура и повишеното търсене на съставки за класически коктейли в страната. „Авенди“ стартира с дистрибуцията само на няколко вкуса сиропи и ликьори Monin, а днес портфолиото на компанията включва близо 100 различни вкуса, от най-класически до по-атрактивни, които нямат аналог на пазара, в няколко категории – сиропи, концентрати, ликьори, плодови миксове, гурме сосове, фрапета, топинги и кордиали. Така „Авенди“ се превръща в предпочитан партньор от едни от най-известните коктейлни барове и заведения в страната.

Работещата формула: иновации - индивидуализирани решения за клиентите

Зад успеха на марката Моnin в България, а и по целия свят, стои иновацията като цялостен подход. Всяка година компанията създава нови продукти и вкусове на база обстойни проучвания и анализи на пазари по целия свят. Именно така Monin успява да налага тенденции в сферата на миксологията и коктейлите  – чрез лансиране на нови вкусове, без аналог.

От своя страна, за да може „Авенди“ успешно да налага световни трендове на българския пазар и да предлага най-доброто на консуматора, дава на своите клиенти индивидуализирани (tailor-made) решения и услуги, като организиране на тематични коктейлни вечери, мастър класове и обучения, подкрепа с дизайн и производство на рекламни материали. За да е ефективна всяка една от тези активности, подходът всеки път е различен и тясно таргетиран спрямо вида на обекта и аудиторията му. Безспорно е, че зад успешното налагане на нова тенденция на българския пазар е нужен и изключително отдаден и мотивиран екип, в който компанията постоянно инвестира.

Monin е семейство

Огромният успех, който Monin постига в България, се дължи най-вече на тясното сътрудничество между екипа на „Авенди“ и глобалния екип на Monin. Семейният дух е ключов елемент и основна ценност на Monin като компания. „Вече не продаваме само продукти, а концепции, услуги и решения“, е водещо мото за бизнеса, което Оливие Монин, собственик на компанията, споделя и което следва целия екип. Успехът и растежът на компанията в България се случва благодарение на приноса на централноевропейския екип: Ерик Бутон - Регионален директор продажби за Централна Европа и Френска Полинезия, Мартин Шламбергер, Мениджър продажби за Централна Европа, Мартина Мицева, Мениджър търговски маркетинг за Централна Европа, и Вацлав Абрахам, Експерт “Напитки“ за Централна Европа.

Променящи се трендове и нужди на потребителя

Съвременният потребител обръща все повече внимание на качеството на храната и напитките, които консумира, а желанието за качество се увеличава. Населението в градовете нараства и към момента то формира 74,5% от общото население в страната. Това обяснява тенденцията за развитието на градската култура за премиум изживявания и услуги, в това число и коктейлната култура в страната. Рекордни са самолетните полети и пътувания в Европа и поради възможността да се пътува по-често до различни дестинации, българският консуматор вече познава и е много по-отворен към иновациите в света на премиум алкохолните и безалколни напитки и тестването на нови вкусове и комбинации.

Вкусовите предпочитания на българина

Предпочитанията на потребителите много зависят от сезона. За пролетно-летния сезон най-предпочитаните вкусове са плодовите: ягода, малина, манго, диня. Това са и най-търсените продукти, които се ползват основно в напитки като лимонади, смутита и студени чайове. През есенно-зимния сезон най-продаваните вкусове са карамел, шоколадови бисквитки, печен лешник и ванилия. Използват се основно в топли напитки като капучино, кафе лате, горещ шоколад.

Основният канал за дистрибуция на продуктите Monin в България е HoReCa, като обекти са предимно хотелски вериги, кафенета и барове. Марката се е наложила като лидер на пазара в HоRеCа канала, ето защо и в последните години една от основните цели на „Авенди“ е навлизането на продуктите на бранда в сегмента на магазините, супермаркетите, минимаркетите и киоските. Броят на „оn the go“ обектите се увеличава и консумацията на напитки, като лимонади и кафе с вкус имат голям потенциал поради бързото и лесно приготвяне.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:38 | 13.12.23 г.
Още от Търговия и потребителски стоки виж още