fallback

Коледни подаръци на промоция – производителите на играчки намират начин да се справят с кризата

Затрудняват ги и по-претенциозните потребители, заради които се налага да дигитализират играчките си

22:32 | 19.12.23 г.
Автор - снимка
Създател

Компаниите производители на играчки като Mattel и Hasbro намират начин да се справят със спадовете в продажбите и ограничените потребителски бюджети, като осигуряват подарък на клиентите си – отстъпки, съобщава Bloomberg.

Стимулите от времето на пандемията, сред които финансовите помощи и локдауните, засилващи търсенето на играчки, вече отслабват. Проблемите във веригите на доставки, свързани с Covid, също бяха решени, оставяйки излишни количества стока, което кара компаниите да намаляват цените. А хората вече са пренасочили разходите си към заведения за хранене, концерти и пътувания след ерата на пандемията, в която пазаруваха достатъчно.

В опит да преодолеят препятствията, производителите на играчки намаляват цените си, като промоциите на играчки по време на празничния сезон се очаква да достигнат връх от 35%, според данни на Adobe Analytics. Компаниите насочват усилията си и отвъд куклите, игрите и празничния сезон, като свързват своите марки с високобюджетни филми и се опитват да се фокусират върху преживяванията чрез откриването на тематични паркове. Така производителите на играчки и търговците на дребно се стремят да спечелят своя дял от потребителските разходи по време на празниците и след това.

Перспективите са толкова лоши, че производителите на играчки трябва да мислят отвъд обичайните стратегии по време на празниците, за да компенсират недостига. Hasbro обяви на 11 декември, че ще съкрати около 1100 работни места, след като понижи прогнозата за годишните си приходи през третото тримесечие, на фона на предизвикателствата, свързани с търсенето и запасите. Стимулите „се оказаха по-силни и по-устойчиви от планираното“, заяви главният изпълнителен директор Крис Кокс в бележка до служителите.

Инфлацията се е забавила значително от миналогодишния връх от четири десетилетия насам, като тази година американците са станали свидетели на сериозно поевтиняване на играчките. Цените им са се понижили с близо 5% от март насам, достигайки най-ниското ниво в историята, показват данни на Бюрото по трудова статистика. Като цяло се очаква индустрията да регистрира 8% годишен спад на продажбите през 2023 г., смята Джули Ленет, заместник-управител и съветник в Circana, компания за анализ на потребителски данни. 

Традиционно индустрията на играчките е преодолявала икономическите спадове по-добре от други дискреционни сектори, защото родителите искат децата им да бъдат щастливи независимо от другите фактори, твърди Линдзи Дъч, анализатор на търговията на дребно в Bloomberg Intelligence. Въпреки намаляващите цени обаче, потребителите все още може да се окажат принудени да купуват по-малко подаръци или да харчат по-малко, тъй като ръстът на цените през последните години удари покупателната способност. „Тази година може да вземете само кукла Барби вместо цяла къща за нея “, каза тя.

Когато избира коледен подарък за 5-годишния си син във FAO Schwarz в Ню Йорк, Линдзи Канто, 39-годишна журналистка заявява, че цените са същите като предишните години, но се надява да може да избере нещо с 25% до 30% отстъпка. „Това би било идеално за мен “, споделя тя. 

Производителите на играчки признаха, че по-обиграните купувачи може да отложат покупките до края на празничния сезон, за да уцелят най-добрата сделка. „Ние сме предпазливо оптимистично настроени за това, което виждаме по отношение на ангажираността през този сезон“, заяви Тим Килпин, президент на отдела за играчки, лицензирането и развлеченията в Hasbro, в интервю.

Филмите и още нещо

Компаниите за играчки гледат и отвъд продажбите на основните си стоки. Hasbro е провела над 500 годишни събития в световен мащаб и отваря тематични паркове, включително Hasbro City в Мексико и увеселителният парк Peppa Pig, който ще бъде открит в Далас през 2024 г.

Компанията майка на Барби Mattel предупреди още през октомври за забавяне на търсенето през празничния сезон, изтупвайки блясъка от раменете си, след като обяви резултатите си за третото тримесечие, дължащи се на едноименния филм за най-известната кукла. Компанията отчете годишна печалба от 125 млн. долара от продажбите си за цялата година.

„Знаем, че днешните потребители ценят преживяванията повече от всякога“, каза Дейвид Нигли, главен директор по продажбите в FAO Schwarz, в изявление. Затова 161-годишният търговец на дребно на играчки може да облече работниците си като войници, "за да ги съживи по театрален, магически начин", каза той.

Децата също са станали по-претенциозни, което кара компаниите за играчки да добавят дигитални функции към класическите играчки. Lego си партнира с онлайн видеоиграта Fortnite, за да предложи цифрови функции, на които феновете да се наслаждават.

„Предпочитанията на потребителите са загадка в момента“, смята Джей Форман, главен изпълнителен директор на Basic Fun! Inc., компания, която създава и продава детски играчки и забавления. „Търговците на дребно са затруднени от това дали играчките все още са вълнуващи за потребителите, в момент, в който виждаме, че все повече дигиталните устройства привличат интереса им.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:32 | 19.12.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още