fallback

Продажбите на дребно в САЩ около празниците растат двойно по-бавно спрямо 2022 г.

Ръстът е и под прогнозирания от Mastercard през септември

19:08 | 26.12.23 г.

Продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 3,1% между 1 ноември и 24 декември, с което като цяло се слага на празничния сезон на пазаруване за повечето търговци, докато потребителите са търсели изгодни сделки в последните минути на фона на големи намаления. Това показаха данни на Mastercard, публикувани във вторник и цитирани от Ройтерс.

Ръстът е под увеличението от 3,7%, което Mastercard прогнозира през септември и над двойно по-малко от темпа от 7,6% през миналата година, тъй като по-високите лихви инфлацията притисна разходите на потребителите.

В Съединените щати Amazon.com и Walmart удължиха промоциите си през целия ноември, за да привлекат търсещите изгодни оферти купувачи. Според анализаторите обаче отстъпките не са били толкова големи, колкото предходната година, когато търговците на дребно бяха натоварени с излишни запаси.

Някои от тези намаления бяха отменени през декември, когато клиентите очакваха да купуват подаръци и стоки за дома в последния момент в съботата преди Коледа, наричана "Суперсъбота".

Продажбите в електронната търговия са нараснали с по-бавен темп от 6,3% спрямо миналогодишните 10,6%, тъй като популярността на онлайн пазаруването спада от върховете на пандемията, показва докладът.

Продажбите в категориите облекло и ресторанти са нараснали съответно с 2,4% и 7,8% през периода на празничното пазаруване, според отчета на Mastercard SpendingPulse, а продажбите на електроника са намалели с 0,4%.

Mastercard SpendingPulse измерва продажбите на дребно във физическите магазини и онлайн при всички форми на плащане. Не се включват продажбите на автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:04 | 26.12.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още