IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Митата на Тръмп помрачиха перспективите пред Diageo

Производителят на уиски Johnnie Walker отмени средносрочната си прогноза за 5-7% органичен ръст на нетните продажби

14:14 | 04.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Британският производител на алкохолни напитки Diageo Plc се отказа от дългогодишната си цел за ръст на продажбите, предаде Bloomberg. Компанията среща затруднения заради бавния икономически растеж на родна почва и евентуалните мита от страна на САЩ, нейния най-голям пазар.

Производителят на уиски Johnnie Walker отмени средносрочната си прогноза за 5-7% органичен ръст на нетните продажби, обвинявайки икономическата и политическата несигурност на много от ключовите си пазари. „Заплахата от американски мита за Мексико и Канада може много да повлияе на динамиката на Diageo, особено на марките текила и канадско уиски“, заяви главният изпълнителен директор Дебра Крю.

Акциите на Diageo поевтиняха с 3,8% до шестмесечно дъно в началото на търговията в Лондон. През последните 12 месеца те са поевтинели с около 21%.

Миналия месец Bloomberg съобщи, че Diageo вероятно ще намали амбициите си за растеж и ще занули очакванията си на фона на по-слабите потребителски разходи на ключовите пазари в САЩ, Латинска Америка и Китай.

Проблеми с пазарите

Diageo отдавна обещава, че растящото население и повишаващите се доходи на много от основните ѝ пазари ще тласнат консуматорите към по-престижните марки на компанията. Въпреки това тя е изправена пред натиск от страна на инвеститорите да намали целта, която очевидно се опитва да постигне, предвид забавеното търсене и променящата се пазарна динамика, особено в САЩ.

„Настроенията в САЩ се подобряват и хората търсят спиртни напитки, но те усещат натиск върху портфейлите си“, казва Крю.

Да се постигне ръст на продажбите ще бъде още по-трудно, ако президентът на САЩ Доналд Тръмп изпълни заплахата си да наложи мита на Мексико и Канада. В понеделник двете държави получиха 30-дневна отсрочка, но рискът за компании като Diageo, която генерира 38% от продажбите си в Северна Америка, остава.

Около 45% от продажбите на Diageo в САЩ са внос от Канада и Мексико, според главния финансов директор на компанията Ник Джангиани. Според него компанията може да смекчи значителна част от въздействието на митата върху оперативната печалба. Въпреки това все още се засилват опасенията, че американските потребители ще преминат към по-евтини местни продукти от страната, ако Diageo и конкурентите ѝ трябва да увеличат цените, за да поемат изцяло по-високите разходи за търговия.

Планове за непредвидени обстоятелства

Дебра Крю заяви, че Diageo предприема всички мерки за непредвидени ситуации, за да планира потенциалните мита, включително управление на веригата за доставки и запасите, и продължава да си сътрудничи с администрацията във Вашингтон. Компанията също така ще преразпредели някои от инвестициите си.

Diageo е спечелила пазарен дял в САЩ през първото полугодие, каза главният изпълнителен директор, като посочи силното представяне на текилата Don Julio и канадското уиски Crown Royal.

Компанията отчита ръст на пазарния си дял в четири от петте си региона, като в Латинска Америка и Африка възстановяването е по-силно от очакваното, смятат анализаторите на Jefferies.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:14 | 04.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още