IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Unilever задмина прогнозите с отчета си благодарение на увеличенията на цените

Компаниите за потребителски стоки през последните месеци се оказаха принудени да се ориентират в непредсказуемите потребителски навици

10:49 | 24.04.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Unilever надви в четвъртък оценките за основния ръст на продажбите през първото тримесечие, подкрепена от ценови увеличения и силно търсене на премиум продуктите си. Компанията заяви, че очаква прякото въздействие на митата да бъде ограничено, съобщава Ройтерс.

Компаниите за потребителски стоки, вече в затруднение да си възвърнат лоялността на потребителите, след като рязко вдигат цените от години, през последните месеци се оказаха принудени да се ориентират в непредсказуемите потребителски навици, оформени от опасенията за влиянието на митата на САЩ.

Компаниите бяха първоначално принудени да повишат цените и да приемат по-ниски маржове заради по-високите разходи заради пандемията от Covid-19, които допълнително се влошиха от растящите цени на енергоизточниците след инвазията на Русия в Украйна.

„Наясно сме, че макроикономическата среда, валутната стабилност и потребителските настроения остават несигурни и ще бъдем нащрек, за да коригираме плановете си, ако е необходимо“, заяви Unilever.

Актуализацията в четвъртък е първата за Unilever, откакто през февруари изненада инвеститорите с отстраняването на тогавашния главен изпълнителен директор Хайн Шумахер и назначаването на главния финансов директор Фернандо Фернандез за негов заместник през март.

Производителят на сапуните Dove и сладоледите Ben & Jerry’s отчете основен ръст на продажбите от 3% за тримесечието до 31 март, задминавайки очакванията на анализаторите за увеличение от 2,8% и потвърждавайки перспективите си за 2025 г.

Под управлението на Шумахер Unilever осъществи икономии на разходите миналата година, включително отделяне на звеното за сладоледи и съкращаване на хиляди работни места, за да адресира годините на по-слабо представяне.

Компанията заяви през февруари, че бизнесът ѝ със сладоледи ще листне акциите си в Амстердам и ще има вторични вписвания в Лондон и Ню Йорк.

Unilever заяви още, че е сигурна в годишните си планове въпреки глобалната макроикономическа несигурност.

Компанията посочи, че програмата ѝ за повишаване на производителността изпреварва плана и се очаква да постигне икономии за около 550 млн. паунда до края на 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:49 | 24.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още