IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Компанията зад сладоледите Magnum очаква 3-5% ръст на приходите от продажби за 2026 г.

Дружеството се отдели от гиганта Unilever от 1 юли

16:36 | 09.09.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Magnum Ice Cream Company очаква да генерира годишен органичен ръст на приходите от продажби от 3-5% от 2026 г., след като се отдели от компанията си майка Unilever, пише Bloomberg.

Производителят на Ben & Jerry’s също така прогнозира свободен паричен поток от 800 млн. евро и 1 млрд. евро съответно през 2028 г. и 2029 г., сочи изявление от днес, част от първата презентация на компанията за големи инвеститори преди първичното ѝ публично предлагане в Амстердам в средата на ноември.

Magnum ще бъде най-голямата компания само за сладолед в света, когато листне акциите си. Тя има за цел да покаже на инвеститорите, че е освободена от оковите на това да бъде част от по-голямата група Unilever, както и че може да стимулира растежа и да увеличи обемите и маржовете си.

Идеята на Magnum е, че може да разпределя капитала и ресурсите по-ефективно, с по-ниски разходи, отколкото когато беше подразделение на Unilever. Тя се стреми към спестявания от 500 млн. евро в средносрочен план, включително намаляване на броя на доставчиците с 50%.

Като притежател на четири от петте най-големи марки сладолед в света, Magnum твърди, че ще има 21% глобален пазарен дял след листването си. Това е около два пъти повече от близкия конкурент Froneri - производител на бранда Häagen-Dazs, сочат данни на Magnum.

Magnum беше най-слабото подразделение на Unilever по отношение на печалбата. Сезонните колебания в търсенето и високите разходи за производство и съхранение, както и покачващите се цени на ключови стоки като какаото, свиха маржовете на производителя на Cornetto.

Звеното за сладолед отчете приходи от продажби за 4,6 млрд. евро през първата половина на годината до 30 юни, което представлява увеличение с 5,9% спрямо същия период на 2024 г. Коригираният оперативен марж е достигнал 14,2% в сравнение с 19,3% за групата като цяло. Бизнесът със сладолед функционира като самостоятелна компания в рамките на Unilever от 1 юли.

Unilever ще запази около 20% дял в новата фирма, който възнамерява да свие в рамките на пет години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:33 | 09.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още