IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германската медийна компания Axel Springer иска да стане пазарен лидер в САЩ

85% от приходите и над 95% от печалбата вече идват от дигиталния бизнес, Матиас Дьопфнер не изключва съкращения

12:18 | 23.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Централата в Берлин. Снимка: Bloomberg
Централата в Берлин. Снимка: Bloomberg

Германската медийна компания Axel Springer възнамерява да разшири значително обхвата си в САЩ. Главният изпълнителен директор Матиас Дьопфнер заяви в интервю за Deutsche Presse-Agentur: „Днес ние сме четвъртата по големина издателска къща в САЩ по обхват. През последните 15 месеца сме наели 400 журналисти там". 

Запитан къде ще бъде Springer след пет години, 60-годишният мениджър отговаря: "В САЩ искаме да продължим да растем. От четвъртото място можем да стигнем до трето, от третото до второ, а може би дори един ден от второто до първо". Не е невъзможно, смята той. 

По думите му Politico ще се разрасне в САЩ, а също и в Европа и може да се превърне в истинска международна марка. Той казва, че днес Insider вече е в 19 различни държави. „Може би ще закупим и нови журналистически предложения. И ще създадем свои собствени“. 

През октомври 2021 г. Springer завърши покупката на американската дигитална медийна група Politico - най-голямото корпоративно придобиване в историята на компанията. Axel Springer притежава и журналистическите дигитални марки Insider и Morning Brew. Групата, която е най-известна в Германия с вестниците си Bild и Welt, твърди, че в момента за нея работят 3400 журналисти по целия свят, като все повече от тях са в САЩ. Дьопфнер заяви: „Това е два пъти повече журналисти от New York Times или Wall Street Journal и повече от тези на BBC и News Corp.". 

През 2022 г. Springer постигна приходи от около 3,9 млрд. евро и печалба от около три четвърти милиарда евро въпреки кризи като войната в Украйна, енергийната криза и инфлацията. Това е повече от първоначално предвиденото в бюджета, казва главният изпълнителен директор. Съответно 85% от приходите и над 95% от печалбата вече идват от дигиталния бизнес. Групата, която в момента има около 18 хил. служители, иска да се сбогува с бизнеса с печатни вестници и в бъдеще да се превърне в изцяло цифрова компания - без да посочва точна дата.

Springer се оттегли от фондовата борса през 2020 г., а преди това, през 2019 г., сключи договор за сътрудничество с американския финансов инвеститор Kohlberg Kravis Roberts (KKR) с цел ускоряване на растежа. Springer иска да направи публичен портала за обяви за работа Stepstone.

Запитан кога очаква KKR да се оттегли от групата, шефът на Springer отговаря: „Когато се присъединиха, ни казаха, че имат времеви хоризонт от поне пет години, по-скоро седем, може би десет. Но в момента това изобщо не е проблем“. Той заяви, че е „изключително доволен" от сътрудничеството с KKR.

Седалището на компанията е в Берлин, а преместването в Америка очевидно не е проблем. „През следващите няколко години двигателят на растежа на медийния бизнес на Axel Springer ще бъде много повече в Америка, отколкото в Германия или на други европейски пазари. Това, че след това ще има нещо като втора централа, е напълно естествено“. В същото време 60-годишният мениджър пояснява, че е малко вероятно юридическата централа официално да бъде преместена от Берлин в Америка. „Axel Springer е трансатлантическа медийна компания“, казва той. 

Междувременно в Германия групата работи по нова структура на медийния бизнес с водещите си марки Bild и Welt. Запитан дали ще има съкращения в двете марки, Дьопфнер отговаря: „Определено ще има размествания на персонала. На едно място ще има по-малко, а на друго - повече. Това означава също и освобождаване на служители“. Той обаче не посочва нито мащаб, нито дата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:18 | 23.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още