Publicis Groupe отчете по-висок от очакваното ръст на приходите от продажби за последното тримесечие, след като усилията на компанията да се насочи към анализ на данни и дигитално фокусиран маркетинг ѝ помогнаха да се справи с натиска, който засяга традиционните медийни разходи, пише Bloomberg.
През първото тримесечие нетните приходи са достигнали 3,08 млрд. евро, обяви базираният в Париж рекламен гигант. За сравнение, средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 3,01 млрд. евро. Органичният растеж се е ускорил до 7,1%, докато анализаторите очакваха 4,4%.
Publicis надгражда звеното си за данни и технологии, което включва бизнесите Epsilon и Publicis Sapient, а то тласка нагоре растежа ѝ. Подразделението, което сега носи около една трета от приходите на компанията, е специализирано в анализ на данни и в това да помага на клиентите да работят, използвайки дигитални стратегии.
„Нашият диференциран микс от източници на приходи, с една трета от данни и технологии, ни позволи да растем по-бързо от индустрията и световната икономика през последните три години“, коментира главният изпълнителен директор Артър Садун.
Компанията твърди, че вярва, че ще достигне „горната половина“ на целта си за 3 до 5 процента органичен растеж на нетните продажби за годината.
Във вторник американският конкурент Omnicom отчете коригирана печалба на акция за тримесечието, която надмина прогнозите на анализаторите. Британската рекламна група WPP пък през февруари заяви, че очаква приходите ѝ да нараснат с до 5% тази година, което надхвърли тогавашните прогнози на анализаторите за приходи без изменение.
„Въпреки нарастващото безпокойство за рецесията, инфлацията и увеличаващите се лихвени проценти, рекламните агенции са относително устойчиви, като подобряват клиентските си предложения и увеличават дигиталните експозиции“, написа анализаторът на Bloomberg Intelligence Гийта Ранганатан в бележка след излизането на резултатите на Omnicom.
Занапред Садун планира да използва технологии като ChatGPT, които да помогнат за създаването на кампании. Publicis сключи сделка с OpenAI през втората половина на миналата година, въпреки че компанията вече използва изкуствен интелект в бизнеса си Sapient, за да опреснява данните за потребителските покупки „на всяка наносекунда“, обяви той по време на разговор с репортери.
ChatGPT „ни позволява да адаптираме версия на една кампания към различни хора“, коментира Садун, подчертавайки, че технологията е използвана по начин, който взима предвид поверителността на клиентите.
Цената на акциите на Publicis нарасна с 0,5%, приключвайки търговията в Париж в сряда на ниво от 76,78 евро. От началото на годината тя се е повишила с 29 на сто.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа