Omnicom заяви, че придобива Interpublic Group в сделка, която ще създаде най-голямата рекламна компания в света, пише Bloomberg.
Съгласно условията на споразумението, обявено днес, акционерите на Interpublic ще получат 0,344 акции на Omnicom за всяка от обикновените акции на Interpublic, която притежават. При приключването на сделката акционерите на Omnicom ще притежават 60,6% от обединената компания, а тези на Interpublic – 39,4%, на базата на напълно разделени дялове. Очаква се трансакцията да генерира годишни разходи, свързани със синергията, в размер на 750 млн. долара, твърдят компаниите.
Цената на акциите на Interpublic се понижи с около 10% тази година. Книжата приключиха сесията на борсата в Ню Йорк този петък на ниво от 29,26 долара, давайки на компанията пазарна капитализация от 10,9 млрд. долара. Стойността на книжата на Omnicom се повиши с 20% през 2024 г. до пазарна стойност от около 20,2 млрд. долара.
Сделката ще създаде компания с комбинирани годишни приходи от над 25 млрд. долара, на базата на резултатите от 2023 г. Това ще бъде значително над сумата от 18,9 млрд. долара, генерирана миналата година от базираната в Лондон WPP, която в момента е пазарен лидер.
Най-големите медийни холдингови компании са изправени пред натиск от Google, Meta Platforms и други играчи от Силициевата долина, както и от генеративния изкуствен интелект, за който много експерти смятат, че може да замени голяма част от предлаганите агенции за творческа работа.
Потенциално сливане на „двамата яростни конкуренти“ е индикация, че рекламните агенции трябва да намалят разходите и капацитета, написа MoffettNathanson в доклад в неделя, след като Wall Street Journal разпространи новини за предстоящото сливане. „Имаме усещането, че сякаш сме на прага на значителни промени“, пишат анализаторите в бележката.
Водена от главния изпълнителен директор Джон Рен, Omnicom обслужва повече от 5000 клиенти в над 70 държави, показват данни на уебсайта ѝ. Нейната мрежа от агенции включва BBDO, DDB и TBWA. Interpublic е управлявана от главния изпълнителен директор Филип Краковски и има около 55 хил. служители, показва нейният уебсайт.
Сделката се сключва десетилетие след като Omnicom се отказа от опита си да стане най-голямата рекламна агенция в света чрез сливане на стойност 35 млрд. долара с Publicis Groupe. Това споразумение беше отменено през 2014 г. след неразбирателства относно начина на управление на комбинираната компания. Регулаторните пречки също изиграха роля.