fallback

Инвестиционните планове на "Фешън Съплай" са за 6,5 млн. лв.

Ако всички инвестиции се реализират, компанията очаква до 2025 г. приходите да нараснат до 28,5 млн. лева, а нетната печалба да достигне почти 6,5 млн. лева

16:46 | 18.07.22 г.

Инвестиционните планове на текстилната компания „Фешън Съплай“ (Fashion Supply) са за общо 6,5 млн. лева. Това стана ясно от среща на основателя на дружеството Димитър Стойков и Николай Ваньов от брокерската компания „МК Брокерс“, които отговарят за предлагането, с потенциални инвеститори и медиите.

Компанията търси 4,2 млн. лева от пазара. Първичното публично предлагане на пазар BEAM на Българската фондова борса (БФБ) ще се състои на 20 юли и ще е третото от началото на годината досега за този сегмент.

Дружеството ще предложи до 651 000 бр. обикновени, поименни, безналични, свободнопрехвърляеми акции, всяка с номинална стойност 1,00 лв. и емисионна стойност 6,50 лева. IPO-то ще се счита успешно при набрани 3,25 млн. лева. Останалите средства за осъществяването на инвестиционната програма ще дойдат от реинвестиране на печалби.

„Фешън Съплай“ планира да инвестира в нов кроялен робот и настилъчни машини и маси, за да удвои капацитета и да повиши производството, както и в собствена система за дигитален печат върху платове. Компанията ще разработи и предложи на пазара и собствен бранд с онлайн магазин, нова сграда с РЗП 1000 кв.м за складово пространство и 250-киловатова соларна централа за собствено електричество, която ще удовлетворява нуждите на производството и след инвестицията за разширяване на капацитета.

Финансови показатели на компанията

През първото тримесечие на годината „Фешън Съплай“ отчита ръст на приходите и печалбата. Приходите възлизат на 1,784 млн. лева за периода януари-март при 1,53 млн. лева година по-рано, което представлява ръст от 16,6% на годишна база.

Разходите на компанията са за 1,725 млн. лева при 1,454 млн. лева година по-рано, или с 18,6% повече на годишна база. Нетната печалба е за 33 хил. лева при 53 хил. лева година по-рано, като намалява с почти 38% на годишна база.

Основателят на компанията Димитър Стойков обясни, че първото тримесечие за модния бранш не е активно. През януари и февруари традиционно се провеждат намаленията, а след май започва реализацията на новите колекции, затова и активната работа започва от пролетта нататък.

Очакванията му са до края на тази година компанията да се върне към пълния си капацитет на работа отпреди пандемията. Според финансовите прогнози тази година дружеството ще приключи с 9 млн. лева нетни приходи от продажби и ще постигне 23% брутен марж. Нетната печалба се очаква да е 905 хил. лева. Това е базова прогноза, т.е. без реализиране на инвестиционната програма на компанията, обясни Николай Ваньов.

Ако тази прогноза се реализира, приходите ще са с 26% повече на годишна база спрямо реализираните през 2021 г. 7,189 млн. лева, а печалбата ще е 3,5 пъти по-голяма (258 хил. лева през 2021 г.)

През пандемичната 2020 г., когато много от бизнесите бяха затворени, а затварянията засегнаха сериозно търговците и производителите на облекло, дружеството е реализирало приходи в размер на 7,778 млн. лева. Разходите са за 7,52 млн. лева, а нетната печалба е за 236 хил. лева.

През предпандемичната 2019 г. приходите са за 12,453 млн. лева, разходите са за 12,218 млн. лева, а печалбата възлиза на 235 хил. лева.

При реализация на инвестициите се очаква нетните приходи от продажби на компанията да се увеличат до 28,5 млн. лева, а нетната печалба да достигне почти 6,5 млн. лева.

Свързани компании:

Фешън Съплай ЕАД-Благоевград - временна емисия акции(FSN1)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Пазари виж още