fallback

„Телелинк БСГ“ свива приходите и печалбата заради спад на продажбите в България

През първата половина на 2021 г. дружеството отчете рекордни резултати, от които се отдалечава

12:10 | 31.08.22 г.
Автор - снимка
Редактор

„Телелинк Бизнес Сървисис Груп“ АД отчита спад на приходите и печалбата за полугодието в сравнение с първата половина на миналата година, когато дружеството постигна рекордни резултати.

Спадът се дължи на намалението на продажбите в България, които допринасят най-много за общите приходи на групата. Намаляват и продажбите в Северна Македония, Словения, Черна гора, вижда се от консолидирания отчет на дружеството за първата половина на годината и междинния доклад за дейността, публикувани чрез БФБ-София.

Дружеството успява да увеличи приходите от направлението „Решения за телеком оператори“, което е ключово за групата, както и „Корпоративни мрежи“. Свиват се значително обаче приходите от основното направление „Хибридни облачни решения“, както и от направленията „Модерно работно място“ и „Компютърна периферия“.

Същевременно дружеството увеличава разходите за маркетинг и реклама, както и на разходите за персонал – увеличения на заплати и назначаване на нови служители с цел разрастване на българския пазар. Общите разходи обаче намаляват заради балансовата стойност на продадените активи предвид свиването на продажбите на стоки, което донякъде спасява печалбата.

Финансово представяне

Общите приходи на „Телелинк БСГ“ са за 75,162 млн. лева към края на юни в сравнение с малко над 100 млн. лева към края на юни 2021 г., или намаляват с почти 25% на годишна база.

Само за второто тримесечие приходите са в размер 43,066 млн. лева, като нарастват с 34% в сравнение с приходите за първото тримесечие (32,096 млн. лева), но това не е достатъчно да компенсира изоставането.

Нетните приходи от продажби на компанията са за 71,81 млн. лева към края на юни при 98,3 към края на юни 2021 г., или с 27% по-малко. Понижението се дължи на срива на продажбите на стоки до 28,9 млн. лева за отчетния период спрямо 68,16 млн. лева година по-рано, или повече от два пъти на годишна база. Продажбите на услуги се увеличават за отчетния период до 42,9 млн. лева от 30,15 млн. лева година по-рано, или с 42,3% на годишна база.

Продажбите в България за полугодието се свиват с 44% до 38,3 млн. лева от 68,8 млн. лева преди година – понижението е рекордно за историята на компанията. В Македония сривът достига 80%, в Словения – 25%, в Черна гора – 14%, а в региона на Централна и Западна Европа е отчетен спад от 6%.

Ръстове на продажбите има в Босна и Херцеговина (30%), Хърватия (119%), Албания (74%), но приходите от тези страни са с по-малък дял от общите приходи на групата и не успяват да компенсират спада на другите пазари.

Общите разходи на „Телелинк БСГ“ за първата половина на годината се свиват до 69,352 млн. лева в сравнение с 90,628 млн. лева за първата половина на 2021 г., или с 23,5% на годишна база. Понижението идва най-вече от спада на балансовата стойност на подадените активи предвид резкия спад на продажбите на стоки.

По основните разходни пера има ръстове. Разходите за външни услуги за отчетния период набъбват до 32,1 млн. лева в сравнение с 22,3 млн. лева година по-рано, или с почти 44%. Разходите за персонал (заплати и осигуровки) достигат над 7,9 млн. лева при 6,6 млн. лева година по-рано, като нарастват с почти 20%. Увеличение има и на разходите за материали до 245 хил. лева от 189 хил. лева, но те не заемат толкова съществен дял от общите разходи. Амортизациите за отчетния период са за 1,5 млн. лева при 1,4 млн. лева година по-рано, като се увеличават с малко над 7% на годишна база.

Разходите за маркетинг на дружеството за полугодието са за 4,3 млн. лева, като се увеличават с 13% и достигат дял от 6% от реализираните през периода консолидирани приходи (в сравнение с 3,9% за първото полугодие на 2021 г.).

„Телелинк БСГ“ реализира нетна печалба в размер на 4,854 млн. лева към края на юни в сравнение с 8,114 млн. лева година по-рано, като се отчита намаление от 40% на годишна база.

За полугодието дружеството отчита положителен нетен паричен поток от оперативна дейност в размер на 2,6 млн. лева при 6,8 млн. лева година по-рано. Паричните средства за периода се стопяват до 11,3 млн. лева в сравнение с 19,3 млн. лева година по-рано, или с 41,45%.

В последната година акциите на дружеството поевтиняват с малко над 7%, а пазарната капитализация е малко над 170,6 млн. лева.

Свързани компании:

Телелинк Бизнес Сървисис груп АД(TBS)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:22 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Пазари виж още