fallback

120 електрически скутера за споделено пътуване ще бъдат пуснати в София

С нова инвестиция на фонда NEO GRAVITY операторът SHAREASCOOT планира експанзия в Пловдив и други градове в страната

12:58 | 01.04.22 г.
Автор - снимка
Създател

120 електрически скутера за споделено пътуване пуска за новия мотосезон в София операторът SHAREASCOOT. Половината от тях могат да бъдат наемани в столицата още от тази седмица, а останалите ще бъдат налични до май. С това SHAREASCOOT стартира експанзията си, като още тази година се очаква услугата да стартира и в Пловдив, а след това поетапно и в други градове в страната.

Това ще бъде първата в България услуга за споделено пътуване с електрически скутери. Платформата вече има 7 хил. клиенти, а до края на годината се очаква те да достигнат 10 хил. Наемането става през мобилно приложение, като за регистрацията са необходими минимална възраст от 18 години, шофьорска книжка за Категория “АМ” (покрива се от стандартното свидетелство за управление на автомобил Категория “B”) и активна банкова карта. Те могат да се управляват от правоспособните водачи навсякъде в София, като сесията трябва да започне и да приключи в SHAREASCOOT зоната, която обхваща широкия център и редица столични квартали.

Скутерите са оборудвани със задължителни каски и GPS системи.

Услугата се заплаща на база време на ползване, като за една минута движение цената е 0,39 лeвa, а за престой – 0,09 лева. За разлика от операторите на други услуги за споделено пътуване у нас SHAREASCOOT не начислява първоначална такса.

“Тестовете, които правим, показват, че дори в час пик с нашите електрически скутери може да прекосите широкия център на София за около 10 минути, като това ще струва 3,90 лева. Като се отчетат скоростта и цената в комбинация, това прави услугата ни без аналог на пазара в момента. Така тя е по-изгодна за потребителите в сравнение с другите опции за споделено пътуване, а по определени маршрути и в часове на денонощието пътуването с такси, например, може да излезе до четири пъти по-скъпо и в пъти по-бавно”, обяснява управителят на SHAREASCOOT Красимир Димитров, цитиран в прессъобщението.

“За все повече потребители “еко” факторът е много важен при избора на продукти и услуги. Очакваме тази тенденция да се задълбочава и затова вярваме, че нашите зелени електрически скутери ще се превърнат в любимо средство за придвижване в градска среда на много българи”, допълва Димитров.

Плановете за динамичното развитие и бързото разрастване на флотилията на SHAREASCOOT са подкрепени със скорошната инвестиция на фонда NEO GRAVITY. Тя е направена след внимателен анализ, който показва сериозния потенциал за растеж, както в България, така и в съседни държави.

“Дадохме зелена светлина на “зелената” концепция на SHAREASCOOT и решихме да я подкрепим, защото от една страна виждаме много ясно сериозния бизнес потенциал, а от друга тя съвпада и с ценностите ни. Радваме се, че точно това е първата ни инвестиция в направлението “устойчива мобилност”, което определено ще развиваме активно в портфейла си в бъдеще”, казва Павел Езекиев, съосновател и управляващ съдружник в NEO GRAVITY.

По данни на международни анализатори само за една година – от септември 2020 година до септември 2021 година, броят на ползвателите на споделено пътуване с електрически скутери по света се е увеличил с 33% и е достигнал 12 млн. души. Броят на отдаваните чрез платформи мотопеди е над 110 хил., като 97% от тях са електрически. За същия период броят на градовете, в които се предлага споделената услуга, почти се е удвоил и те вече са 175.

"Това е силен тренд, който очакваме да продължи да се развива динамично, а в нашия регион пазарът тепърва ще разгърне потенциала си”, допълва Езекиев.

Освен инвестиционната подкрепа на NEO GRAVITY SHAREASCOOT получава и банково кредитиране по европейска програма, както и подкрепата на бизнес ангели.

“Привличането на нови инвеститори е един от приоритетите ни за 2022 година, за да можем да работим активно за усвояването на този огромен потенциал. Вярваме, че ще срещнем съмишленици, които да споделят визията и ценностите ни и с които да можем да споделим успехите си.”, категоричен е Красимир Димитров. “Другата линия, по която започваме да работим много активно, е изграждането на устойчиви партньорства с компании под формата на корпоративни абонаменти.”, уточнява още той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:11 | 14.09.22 г.
fallback