fallback

Кои са пречките за изграждане на соларни зарядни станции за електромобили?

Поставянето на зарядна станция е свързано с наличието на голяма мощност, а не навсякъде това е възможно, каза Васил Стоянов от Siloel

13:53 | 22.08.22 г. 2

Енергопреносната система в България няма да издържи на голям брой електромобили. Част от решението е да се използва фотоволтаична енергия. Това каза Васил Стоянов, главен мениджър на българската компания Siloel, която произвежда бързи зарядни станции за електромобили.

„В България има инсталирани бързи зарядни станции, но те са по-малко, защото са 20-30 пъти по-скъпи от бавнозарядните станции“, каза той в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му цената на електроенергията ще стане основен въпрос в бъдеще, защото с повишаването на броя на електромобилите ще расте консумацията на електроенергия. „Такава голяма мощност нашата енергопреносна система няма да издържи“, посочи Стоянов. И допълни, че Германия преди шест години е инвестирала 2,5 млрд. евро в енергопреносната си система в готовност за нарастването на потреблението на ток.

Събеседникът посочи, че част от решението е да се използва фотоволтаична енергия. „Имаме разработка за соларна зарядна станция. Проблемът е, че площта, която е необходима за поставянето на нужното количество соларни панели, е доста голяма. За една 100-киловатова зарядна станция ни трябва около два декара площ с панели, за да може да се захрани, каза Стоянов.

Гостът обясни, че Германия много е напреднала с поставянето на бързозарядни станции. „Големите производители в Германия принудиха правителството за много големи субсидии за зарядни станции, за да могат да си продават автомобилите. В България към 1 юли са поставени общо към 800 зарядни станции.  Броят е 1:10 бързо- към бавнозарядните“, каза Стоянов.

Той обясни, че бавните зарядни станции са по-скоро за домашно ползване, а за обществено ползване би трябвало да се наложат бързозарядните станции. „Производителите на бързи зарядни станции в Европа са около 10. Бързите зарядни станции не се произвеждат серийно, а по поръчка на потребителя. Всеки един потребител има различни изисквания към зарядната станция и затова всяко изделие е индивидуално“, обясни събеседникът.

Закупуването на електрически автомобил все още е много скъпо и предполагам, че затова в България не са се наложили повече, коментира още събеседникът.

Що се отнася до създаването на необходими условия за изграждането на инфраструктура за електромобили в страната ни, Стоянов посочи, че има стъпки в тази посока и има промени в Закона за устройство на територията, според които новите паркинги трябва да имат 20% паркоместа за зареждане на електромобили.

Поставянето на зарядна станция е свързано с наличието на голяма мощност, а не навсякъде това е възможно, обясни още той.

Каква е разликата между бързата и бавната зарядна станция за електромобили и кои са предизвикателствата пред изграждането на предприятие за бързи зарядни станции може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:58 | 14.09.22 г.
fallback