IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тухла по тухла Lego гради все по-големи дялове на основните си пазари

Компанията отбелязва силен растеж на фона на стабилно търсене

12:14 | 28.09.22 г.
Снимка: Marc Mueller/Getty Images
Снимка: Marc Mueller/Getty Images

Компанията за детски конструктори Lego отбеляза в сряда двуцифрен ръст на продажбите за първото полугодие в резултат на отварянето на нови магазини и стабилното търсене на цветните пластмасови тухлички и въпреки растящите разходи и засегнатите от инфлацията разходи на потребителите, съобщава Ройтерс.

Семейната компания заяви, че е задминала индустрията на играчки на всички основни пазари през първите шест месеца на годината, когато приходите са нараснали със 17% до 27 млрд. датски крони (3,48 млрд. долара).

„Печелим пазарен дял всеки месец на всичките ни основни пазари и се разрастваме значително по-бързо от конкурентите ни“, казва главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен в интервю за Ройтерс.

„Навлизаме в пиковия коледен сезон с добра инерция“, допълва той.

Датската компания е отворила 66 нови магазина през шестте месеца, 43 от които са в Китай. Така общият брой на магазините под бранда Lego в света са 833.

Embed from Getty Images

Заради по-високите разходи за енергия, транспорт и пластмасова смола през август Lego увеличи цените за някои свои продукти, макар че стоките, насочени към децата, като цяло са защитени от ценовите увеличения, казва Кристиансен.

Lego е повишила потребителските продажби с 13% през шестмесечния период на годишна база спрямо ръст от 1% на глобалния пазар на играчки, допълва той.

Успехът на Lego се дължи на продуктово портфолио, насочено както към децата, така и към възрастните, и на десетилетна стратегия производството да бъде близо до ключовите пазари. Това е било от полза, докато световната индустрия на търговия на дребно бе изправена пред проблеми на снабдителните вериги, казва Кристиансен.

Популярните играчки през първото полугодие са били от сериите „Междузвездни войни“, Хари Потър и Technic.

Компанията е изтеглила и част от увеличенията на заплатите от следващата година през тази, за да помогне на служителите си през зимата на фона на високите сметки за енергия, казва Кристиансен.

Последна актуализация: 12:14 | 28.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още