fallback

Heineken предупреждава за отслабващо търсене заради инфлацията

Нидерландската компания запази прогнозата си за скромен растеж за 2022 г.

13:08 | 26.10.22 г.

Производителят на бира Heineken заяви, че има признаци за отслабване на потребителското търсене, след като продажбите на бира не успяха да отговорят на очакванията предвид нарастващия инфлационен натиск, пише Bloomberg.

Втората по големина компания за бира в света заяви, че продадените от нея обеми пиво са нараснали с 8,9% на органична база през третото тримесечие, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за 11,8% повишение. Нарастващите разходи са свили маржовете, а по-високите цени са накарали някои клиенти да не консумират толкова. Цената на акциите на компанията спадна с 8,1% по време на търговията в Амстердам.

„Все повече виждаме причини да сме предпазливи по отношение на макроикономическите перспективи, включително някои сигнали за отслабване на потребителското търсене“, коментира главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк.

Пивоварите до голяма степен успяха да защитят маржовете си тази година, като повишиха цените, за да се справят с растящите разходи. Но има ограничение в това колко още ще могат да приемат клиентите, тъй като необузданата инфлация и по-високите разходи за храна и енергия влияят на покупателната им способност.

Heineken отбеляза, че в някои части на Европа има „ранни признаци на забавяне на търсенето в края на септември и през октомври“.

Нидерландската компания запази прогнозата си за скромен растеж през тази година, тъй като възстановяването на бирения бизнес е повлияно от войната в Украйна и от ценовия натиск. Heineken заяви, че нейният ценови микс е нараснал с 13% през тримесечието, воден от увеличенията в отговор на ускоряващата се инфлация.

Нетната печалба на компанията за първите девет месеца на годината е спаднала с 29% спрямо година по-рано до 2,20 млрд. евро.

Миналата седмица акциите на Heineken се оказаха под натиск, след като датската пивоварна Royal Unibrew заяви, че се сблъсква с безпрецедентна инфлация и ще прехвърли растящите цени към клиентите възможно най-бързо през следващата година. От началото на година стойността на книжата на Heineken се е свила с около 17%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:08 | 26.10.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още