fallback

Козметичната Coty повиши прогнозата за годишната си печалба

Компанията ще заложи на ценови увеличения и устойчиво търсене на ароматите и козметиката ѝ

16:09 | 08.02.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Козметичната компания Coty повиши прогнозата за годишната си печалба в сряда, залагайки на ценови увеличения и устойчиво търсене на ароматите и козметиката ѝ, макар че инфлацията засега портфейлите на инвеститорите, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с около 4% до 10,80 долара в предпазарната търговия, след като компанията надви очакванията за приходите и печалбата през второто тримесечие.

Макар че САЩ са на ръба на потенциална рецесия, следпандемичното възстановяване на пазара за продукти за красота процъфтява, тъй като богатите потребители се отдават на по-малки луксове като червила и парфюми, докато отлагат по-големите си покупки.

За да компенсира по-високите разходи за превоз и труд, заедно с растящите разходи за суровини, Coty въвежда и нови ценови увеличения в сегментите за красота и престиж, заяви главният финансов директор Лоран Мерсие за Ройтерс.

Подразделението с престижни продукти на Coty – дом на козметика и аромати на брандове от Hugo Boss до Gucci, отчете спад от 5% на приходите за второто тримесечие, тъй като силният долар повлия на компаниите с международна дейност, които конвертират чужди валути в долари.

В същото време по-малката експозиция към китайския пазар е помогнала на Coty да се защити от политиката за нулев Covid на Китай, която удари големи компании за луксозни стоки. Сред тях са и конкурентната Estee Lauder, която миналата седмица прогнозира по-голям спад на годишната печалба заради несигурност около възстановяването на региона.

Мерсие обаче казва, че Китай представлява голяма възможност през следващите тримесечие в комбинация с отличното представяне в другите ѝ региони, добавяйки, че евентуалното завръщане на китайските туристи в Европа ще създаде дори по-голяма инерция за европейския бизнес.

Анализаторите очакват ходът на Китай в началото на декември за облекчаване на най-строгите ограничения около Covid и премахването на някои ограничения за пътуване да са от полза за компаниите за луксозни продукти и красота, които отчетоха удар върху продажбите в страната.

Компанията майки на CoverGirl сега очаква коригирана печалба за 2023 г. от между 35 и 36 цента на акция спрямо предишна прогноза за 32 до 33 цента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:09 | 08.02.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още