Lego засилва инвестициите в дигиталните игри, електронната търговия и устойчивите опаковки, задминавайки конкурентите си и увеличавайки пазарния си дял за пореден път миналата година, съобщава Financial Times.
Най-големият производител на играчки в света отчете ръст на приходите от 17% до 65 млрд. крони (9,3 млрд. долара) през 2022 г., а нетната печалба се е увеличила с 4% до 13,8 млрд. крони (2 млрд. долара) въпреки препятствията от нарастващите разходи за суровини, енергия и транспорт.
„Правим много неща в дигитална посока“, казва главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен за изданието. „Именно там засилваме инвестициите си. Знаем много добре как да потопим потребителите във вселената на Lego в магазините. Работим много усилено да създадем това усещане за потапяне във вселената на Lego и дигитално“, допълни той.
Lego се радваше на невероятен растеж през пандемията с Covid-19, когато и деца, и възрастни се обърнаха към ярките пластмасови блокчета. Продажбите и нетната му печалба се увеличиха с две трети през последните три години, оставяйки конкуренти като Mattel и Hasbro много зад себе си.
През 2022 г. Mattel отчете приходи от 5,4 млрд. долара и нетна печалба от 400 млн. долара, а Hasbro – продажби за 5,9 млрд. долара и нетна печалба от само 200 млн. долара.
Датската компания, която така и не е листнала акциите си на пазара, прогнозира „нормализиране“ на растежа тази година, като се очаква приходите да се увеличат с едноцифрен процент, но все пак ръстът да е по-голям от този на индустрията като цяло.
„Очаквахме, че ръстът ще се нормализира тази година и това наистина се случи. Ще продължи да инвестираме зад тази инерция. Исторически индустрията за играчки не е твърде циклична“, казва Кристиансен.
Lego печели от серия инвестиции, направени от Кристиансен, след като имаше леко забавяне в растежа през 2017 г. Той вложи пари в бранда, разширявайки продуктовата линия и отваряйки стотици магазини, както и представяйки модели, които комбинират блокчетата с дигитални приложения. Компанията се подготвя да обяви детайли за сътрудничеството си с метавселената на Epic Games, известна с играта си Fortnite, и цели да замени цялата базирана на изкопаеми горива пластмаса в конструкторите и опаковките си до 2030 г.
Почти всички продукти, продадени през миналата година – 48%, са били нови през 2022 г.
Lego се готви да открие заводи във Виетнам и САЩ през 2024 и 2025 г., възползвайки се от растежа извън Европа. Освен това е отворил 155 Lego магазина миналата година, с което общият им брой стига 904, опитвайки се да преодолее трудностите пред други производители, които не успяват да примамят децата далеч от дигиталните устройства.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ