fallback

Приходите на Deliveroo не отговориха на очакванията заради сложната икономическа обстановка

Инфлацията засегна потребителите, които не са толкова склонни да поръчват храна за вкъщи

12:32 | 16.03.23 г.

Годишните приходи от продажби на британската услуга за доставки на храни Deliveroo не изпълниха прогнозите на анализаторите, след като инфлацията и икономическите предизвикателства засегнаха клиентите, пише Bloomberg.

Приходите са нараснали с 14 на сто до 1,97 млрд. паунда (2,4 млрд. долара), а оперативната загуба за миналата година е 245,6 млн. паунда. За сравнение, средната прогноза на анализаторите беше за 2,03 млрд. паунда приходи и 210,3 млн. паунда оперативна загуба според Bloomberg.

Цената на акциите на компанията се понижи с 4% до 86 пенса в 8:38 ч. местно време в Лондон.

И все пак Deliveroo заяви, че е достигнала ключов етап на рентабилност през втората половина на 2022 г., отчитайки положителна коригирана печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация по-рано спрямо предходната прогноза.

Главният изпълнителен директор Уил Шу отдава това на по-слабите разходи за маркетинг и на младия бизнес с реклама в приложението, който Deliveroo започна да развива миналата година.

„Потребителската среда беше изключително неблагоприятна“, посочва Шу в интервю. „Гледайки напред към тази година, сме предпазливи оптимисти“.

Компаниите за доставка на храна промениха стратегиите си, за да се фокусират върху финансовото си представяне, докато инфлацията и връщането към храненето навън след пандемията засегна бизнеса им. Deliveroo значително сви дейността си през миналата година, излизайки от Испания, Австралия и Нидерландия. През февруари компанията обяви, че планира да съкрати 9% от работната си сила.

Шу твърди, че компанията не планира да прави експанзия на нови пазари в момента. Освен това заяви, че не очаква допълнителни съкращения на служители.

Печалбата преди данъци, лихви, обезценка и амортизация ще бъде между 20 млн. и 50 млн. паунда, обяви компанията.

Deliveroo каза, че е достигнала коригирана EBITDA през втората половина на 2022 г., по-скоро от очакваното. Освен това обяви програма за обратно изкупуване на акции за 50 млн. паунда, след като наскоро приключи друга за 75 млн. паунда.

След първичното публично предлагане на Deliveroo през март 2021 г. бизнесът не успява да се справи с увеличаващата се загуба на изключително конкурентния пазар на доставки. От пазарния дебют на компанията цената на акциите ѝ е спаднала със 77%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:32 | 16.03.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още