fallback

Възстановяването на Китай подкрепи продажбите и на Richemont

Продажбите на компанията са задминали най-високите оценки на пазара

11:14 | 12.05.23 г.

Групата за луксозни стоки Richemont надхвърли очакванията в петък, след като силното търсене на бижута и часовници от китайските потребители е засилило продажбите през трите месеца до 31 март, съобщава Ройтерс.

Продажбите са се увеличили с 22% при постоянни валутни курсове, подкрепени от силния ръст в Азиатско-Тихоокеанския регион.

„Китай се справя много по-добре“, каза председателят Йохан Рупърт в разговор с журналисти.

Най-големите играчи в сектора на луксозните стоки – LVMH и производителят на чантите Birkin Hermes, силно се възползват от завръщането на Китай в бизнеса, което се отрази и в ръста на глобалните им продажби през първото тримесечие от съответно 17% и 23%.

Продажбите на Richemont са задминали най-високите оценки на пазара, заяви Жан-Филип Берчи, анализатор във Vontobel, отбелязвайки, че това показва допълнителна поляризация между представянето на най-силните марки, докато цените растат.

„Поляризацията между силните брандове с емблематични продукти и с по-слаби продължава с неотслабваща сила и се ускорява през последните месеци заради високата инфлация“, каза Берчи.

Собственикът на Cartier Richemont повиши годишния си дивидент до 2,5 швейц. франка (2,81 долара) за една акция от клас А или за 10 акции клас Б и обяви специален дивидент от още 1 франк за 1 акция от клас А или 10 акции от клас Б.

Третият по големина производител на луксозни стоки в света след LVMH и Hermes заяви още, че ще изкупи обратно до 10 млн. акции клас А, което се равнява на 1,7% от капитала.

Компаниите в луксозния сектор печелят от повторното отваряне на китайската икономика след три три години на блокади заради Covid-19.

Продажбите на Richemont са скочили с 19% при постоянни валутни курсове до исторически връх от 19,95 млрд. евро, което е над оценките на анализаторите за 19,64 млрд. евро.

Продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион – най-големия по приходи, са скочили с 25% до 2,3 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:14 | 12.05.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още