IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Richemont изненада с по-висок от очакванията ръст

Компанията, която обслужва изключително богати клиенти, е по-устойчива на спад от други луксозни групи

11:17 | 16.05.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Собственикът на Cartier – Richemont, отчете малко по-добър от очаквания ръст на тримесечните продажби, тъй като активният бизнес с луксозни бижута в САЩ отчасти компенсира по-слабото търсене на часовници в Азия, съобщава Ройтерс.

Базираната в Швейцария компания, която притежава бижутерийната марка Van Cleef & Arpels и бранда часовници Piaget, заяви, че продажбите през четвъртото тримесечие до края на март са нараснали до 5,17 млрд. евро, което представлява увеличение от 7% при постоянни валутни курсове.

Това е малко над очакваните 6% според консенсусна оценка на Visible Alpha, цитирана от HSBC, и малко под ръста от 10% през третото тримесечие.

Бижутерийното подразделение отбелязва увеличение от 11% на продажбите през тримесечието, смекчавайки спада, също от 11%, на подразделението за часовници, чиито продажби в Китай понасят удар, тъй като имотната криза в страната намали апетита за луксозни покупки.

Групите за луксозни стоки започнаха годината с надеждата, че силното търсене в САЩ ще изведе сектора от най-големия му спад от години, но от средата на февруари насам се появиха признаци за отслабване на американската икономика, а съобщенията за митата през април внесоха повече несигурност.

Анализаторите смятат, че Richemont, която обслужва изключително богати клиенти, е по-устойчива на спад от други луксозни групи, които разчитат повече на продажбите на модни стоки.

„Richemont продължи да печели значителен пазарен дял при бижутата“, коментира анализаторът на Vontobel Жан-Филип Бертши, отбелязвайки, че на подразделението се падат 54% от продажбите спрямо 36% през 2019 г.

Бертши отбеляза и, по думите му, впечатляващ растеж и печалба, особено в сравнение с конкурента LVMH, който притежава бижутерийните марки Bulgari и Tiffany. Според него обаче Richemont „не е неподатлив“ на настоящата нестабилна среда.

Акциите на Richemont поскъпват с 11% от началото на годината, а акциите на Hermes, която също е насочена към изключително богати купувачи – с 14%. Цените на книжата на LVMH и Kering, собственик на Gucci, са се понижили съответно с 20% и 25%.

Опасенията от глобална рецесия предизвикаха низходящи корекции в оценките. Консултантската компания Bain заяви в сряда, че е понижила годишната си прогноза за глобалните продажби на луксозни стоки до вероятен спад от 2% до 5%, след като през 2024 г. секторът се сви с 1%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:17 | 16.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още