IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Едва 5% от българите използват музикални стрийминг платформи

Приходите от музикален стрийминг у нас нарастват значително, но крият огромен потенциал, казва Борал Шен, от БАМП

21:40 | 31.10.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

В България 300 хиляди души използват абонаментни музикални стрийминг платформи, това каза Борал Шен, председател на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП), в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.. За седем години (от 2018 до 2025 г.) приходите са нараснали над шест пъти - от 1,4 млн. евро през 2018 г. до над 10 млн. евро сега. Въпреки това все още едва 5% от населението у нас използва стрийминг за музика при средно ниво за ЕС от 25%. Ако достигнем средноевропейските нива, потенциалът за приходи е 43 млн. евро годишно, каза Шен.

Представените от госта данни са част от най-новия доклад на БАМП „Българска музикална екосистема: икономика на правата в музиката у нас“, чиято идея е да обхване всички приходи от права в музиката, включително на авторите, и да се направи картографиране на екосистемата на музикалните права у нас.

Стрийминг пазарът на музика у нас достига 300 хиляди потребители на услуги с абонамент при 4 млн., които използват YouTube. Макар да има 600% ръст при приходите от тези услуги, България все още изостава, като едва 5% от населението използва стрийминг за музика при средно за ЕС от 25%, а при Великобритания и САЩ те достигат до 50%, коментира Шен.

Той отбеляза, че за последната година ЕС е пазарът с най-голям ръст от 9,1% на приходите от записана музика за продуцентите и артистите в световен мащаб. „Европа носи растежа на музикалната индустрия и няма нищо случайно в това, защото творческите индустрии генерират около 7% от БВП на единния пазара, което е повече от технологичните компании в ЕС.“

За България растежът е сравним с този на Европа – 8,3%, а по думите на събеседника музикалният бизнес у нас регистрира повишение на приходите в трите сегмента – стрийминг и дигитално използване, публични изяви – събрани средства от радио, телевизия, заведения, търговски и туристически обекти и продажби на физически носители (DVD, CD, винил).

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:41 | 31.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още