fallback

Компанията зад усилвателите Marshall става собственост на шведски партньор

Семейство Маршал ще стане най-големият акционер с 24% дял в новата компания и ще получи неназована парична сума

12:12 | 30.03.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Британската семейна компания зад усилвателите Marshall, стоящи на сцената до музиканти от Джими Хендрикс до Джей-Зи, ще бъде купена от шведски производител на Bluetooth високоговорители в сделка, с която стойността на комбинираната група ще стигне над 400 млн. долара, съобщава Financial Times.

Marshall Amplification се е съгласила да бъде придобита от базираната в Стокхолм Zound Industries, която произвежда безжични високоговорители и слушалки. Семейство Маршал ще стане най-големият акционер с 24% дял в компанията, която ще бъде ребрандирана като Marshall Group, и ще получи неназована парична сума.

Zound произвежда слушалки и потребителски тонколонки, носещи отличителното лого и текстурирания черен винил на Marshall, откакто двете компании сключила лицензионна сделка през 2010 г. Освен това тя произвежда персонални аудиоустройства за брандовете Adidas и Urbanears.

Джим Маршал, който почина през 2012 г., основава едноименната компания заедно със сина си Тери в Лондон през 1962 г. Те продават първите си усилватели на млади музиканти като китариста на The Who Пийт Таунсенд. През 1967 г. производството се мести в Блечли, в близост до Мултън Кейнс, където все още се намира централата на компанията.

Zound е основана през 2008 г. с цел да бъде по-модерна алтернатива на аудиобрандове като Bose, JBL или Sony. Тя се разраства заедно с пазара на смартфони и възхода на приложения за музикален стрийминг като Spotify и Apple Music.

„Семейство Маршал смята, че обединяването на две успешни, международно признати компании поставя основата името Marshall да се издигне на ново ниво“, казват Тери и Виктория Маршал, наследници на Джим, които ще се присъединят към борда. Те добавят, че сделката ще „запази наследството на марката и ще отведе името ни до дори повече любители на музиката в цял свят“.

През 2020 г. Zound се отказа от плановете за потенциално листване на фондовия пазар и бе принудена да намали служителите си на фона на по-ниски от очакваното продажби и проблеми с доставките вследствие на пандемията. Ръстът обаче се възстанови през 2021 г., а нетните продажби се увеличиха с 44% до 3,1 млрд. крони (300 млн. долара) през 2022 г.

Последните документи на Marshall, подадени в британския търговски регистър, показват, че оборотът се е увеличил с около 4% до 36,4 млн. паунда през 2021 г., а печалбата преди данъците е била 5,7 млн. долара. Компанията притежава и барабаните Natal, звукозаписна компания и звукозаписно студио, като всички те ще станат част от новата група.

Общите приходи на новосъздадената Marshall Group биха били над 360 млн. долара през последните 12 месеца, казват от компанията.

Marshall ще продължи да произвежда своите hand-wired усилватели (всеки компонент е свързан със следващия ръчно за разлика от усилвателите, при които компонентите са монтирани върху печатна платка – бел. ред.) от най-висок клас в Блечли след сделката, а производството на другите продукти ще остане във фабриката във Виетнам, която е изцяло собственост на компанията. Устройствата на Zound се произвеждат основно в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:12 | 30.03.23 г.
fallback
Още от Изкуство и култура виж още