IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дебютите на "Барби" и "Опенхаймер" изстреляха боксофиса в САЩ до 4-годишен връх

Над 200 хил. души са купили билети да видят и двете нови заглавия в един и същ ден

10:18 | 24.07.23 г.
Снимка: Warner Bros.
Снимка: Warner Bros.

Кината в САЩ най-накрая имат повод за празнуване.

„Барби“ – комедията за популярната кукла, и „Опенхаймер“ – биографичният филм за създателя на атомната бомба, върнаха филмовите фенове в кината, помагайки на боксофис приходите този уикенд да нараснат повече от два пъти на годишна база до около 302 млн. долара, съобщава Bloomberg.

„Барби“ на Warner Bros. зае първото място в боксофис класацията в Северна Америка, събирайки 155 млн. долара от продажби на билети, заяви Comscore в неделя. Това е най-печелившият дебют за годината, задминавайки премиерата за 146,4 млн. долара на „Super Marios Bros: Филмът“ от април. Лентата направи дебюта си в същия уикенд като „Опенхаймер“ на режисьора Кристофър Нолан, който събра 80,5 млн. долара.

Над 200 хил. души са купили билети да видят и двете нови заглавия в един и същ ден. Едновременните премиери заредиха с енергия филмовите фенове, помагайки на кината да отбележат най-добрия си уикенд от дебюта на „Отмъстителите: Краят“ през април 2019 г.

Sound of Freedom – филм за трафика на деца с цел сексуална експлоатация, продължава да се представя добре, заемайки трето място в класацията с 20,1 млн. долара в третия си уикенд. Летният хит успя да надвие „Мисията невъзможна: Пълна разплата - част първа“, който падна до четвърта позиция с 19,5 млн. долара приходи.

Уикендът бе силен за киносалоните в иначе като цяло трудно лято за филмовата индустрия, която претърпя разочароващи резултати от високобюджетни филми като „Светкавицата“ и „Индиана Джоунс и реликвата на съдбата“.

Очакваше се „Барби“, под режисурата на Грета Геруиг и с Марго Роби в главната роля, да генерира между 140 и 175 млн. долара в местния си дебют, показва тракерът Boxoffice Pro. Прогнозите нараснаха рязко през последните седмици, тъй като лентата се радва на ръста от медийно внимание. Филмът събра допълнителни 182 млн. долара на международните пазари, съобщи Warner Bros.

Лентата внася хумор в историята на куклата, докато адресира критиките срещу нереалистичната ѝ фигура и материалистичния ѝ характер. Тя проследява героинята, която избягва от перфектния свят, създаден от производителя на играчки Mattel, и влиза в света на хората, върху който куклата има своето влияние.

„Барби“ бе силно рекламирана, дори по стандартите на Холивуд, включително с реплика в човешки размер на кукленската ѝ къща в Малибу, щата Калифорния, и огромни розови кутии в кината, в които феновете можеха да се снимат.

„Опенхаймер“ от Universal Pictures също има с какво да се похвали. Новата лента на Нолан има споразумение да се излъчва в кината на Imax в САЩ за цели три седмици. Близо половината от продажбите на билети на „Опенхаймер“ в САЩ и Канада са от т.нар. първокласни широкоформатни екрани, като IMAX екраните формират 26% от представянето на местния боксофис.

Нолан традиционно пуска своите филми, като "Черният рицар" и "Генезис", през третия уикенд на юли. Яростен защитник на кината, той се премести в Universal от Warner Bros., след като Waner пусна филма му Tenet едновременно по кината и на стрийминг през 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:21 | 24.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още