IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ярив Лернер: България става все по-популярна в кино индустрията с местните си истории

В "Ню Бояна филмс" обикновено правим между пет и десет филма годишно, коментира изпълнителният директор на студиото

13:19 | 10.02.24 г.
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

България изглежда става все по-популярна със своите културни традиции по целия свят.  Хората започват да се интересуват от местни сюжетни истории. Това е интересен обрат, защото преди в България се правеха предимно сюжетни истории за чужбина и след това се изнасяха. Сега културата на страната се разпространява по света. Това каза Ярив Лернер, изпълнителен директор на "Ню Бояна филмс", в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria.

"В "Ню Бояна филмс" обикновено правим между пет и десет филма годишно, но освен това обслужваме и много други продукции - между 200 и 300 рекламни продукции. Освен това току що завършихме снимането на риалити шоу Runway Reels – Fashion on Film  ("Дефиле - от модния подиум до големия екран"). Концепцията зад него е подобна на "Американски топ модели", но вместо да търсим най-добрите модели, търсим модели с актьорски талант", разказа Лернер.

В предаването са подбрани 17 модели, като на всеки етап от състезанието те се обучават в различен аспект от актьорската игра. Победителят ще участва във филмовата продукция "Утопия", което ще се излъчва по Paramount+.

Попитан за бизнес модела и нивото на доходност на произвежданите в студиото филмови и други продукции, гостът каза, че всички продукции задължително надскачат инвестицията в тях - постига се изравняване на приходи и разходи още преди старта.

"Моделът, който използваме, е първо да продаваме и след това да се прави. Затова в известен смисъл рискът ни винаги е покрит. Другата страна вече е печалбата. Тя се базира на броя зрители и резултатите от боксофиса, както и от платените телевизионни канали. Повечето от тези печалби остават при дистрибутора, защото ние първо продаваме, а след това произвеждаме. Рисковото финансиране е на дистрибутора. Така че ако филмът се представи добре, тогава той получава голям процент възвращаемост", обясни начинът на действие Лернер.

Гостът подчерта, че присъствието му в България, инвестицията, която е направена и начинанието, свързано с филмовото производство тук, е удовлетворяващо. "Щастливи сме от работата си в България. Успехът има много различни измерения и дефиниции. Имаме своите върхове и спадове, но все още сме тук, което значи, че правим нещата правилно".

В България вече работи закон, с който държавата връща част от парите, инвестирани за производство на филми към чуждестранни продуценти, както се прави и в Румъния, и в Турция, и в Хърватия. Какво следва? Кои са хитовите филмови заглавия, постигнали забележителен успех по света, снимани напоследък в България? Ще има ли следваща продукция на "Рамбо" и може ли да бъде без Силвестър Сталоун? Защо в стачката на сценаристите в Холивуд "сценаристите спечелиха битката, но загубиха войната"? 

Целия разговор можете да гледате във видеото тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:55 | 10.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Изкуство и култура виж още
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още