Научната фантастика „Мики 17“ на режисьора на „Паразит“ Понг Джун Хо дебютира на първо място в боксофис класацията за Северна Америка. Според студийни оценки от неделя филмът с Робърт Патинсън е спечелил 19,1 млн. долара през първия си уикенд в кината, което бе достатъчно, за да детронира „Капитан Америка: Нов свят“ след триседмично царуване, съобщава Associated Press.
Извън страната „Мики 17“ вече е спечелил 34,2 млн. долара, с което общата му сума в световен мащаб достига 53,3 млн. долара. Филмът обаче е далеч от това да стане рентабилен. Продукцията възлиза на 118 млн. долара, без да се отчитат милионите, похарчени за маркетинг и реклама.
Филмът е на режисьор, носител на „Оскар“, с голяма звезда в главната роля и с бюджет за блокбъстър, разпространяван широко от Warner Bros. – едно от малкото останали големи студия. Но въпреки всичко това и въпреки положителните отзиви (79% в RottenTomatoes), публиката не се отнася към филма като към събитие и в крайна сметка може да се окаже, че ще се затрудни да излезе на печалба.
Базиран на романа Mickey7 на Едуард Аштън, Патинсън играе работник, който умира по време на мисии, но бива създаван отново и отново. Стивън Йон, Наоми Аки, Тони Колет и Марк Ръфало също участват в главните роли.
На второ място в класацията се нареди „Капитан Америка: Нов свят“, който добави 8,5 млн. долара в Северна Америка и 9,2 млн. долара на международно ниво. Общата му сума в световен мащаб в момента възлиза на 370,8 милиона долара. The Walt Disney Studios е напът да се превърне в първото студио, което ще премине границата от 1 млрд. долара през 2025 г. по някое време тази седмица.
„Последен дъх“, „Маймуната“ и „Падингтън в Перу“ допълват челната петица. През уикенда имаше и няколко други нови заглавия - In the Lost Lands, фентъзи филм на Пол У.С. Андерсън с участието на Мила Йовович и Дейв Батиста, и Rule Breakers на Angel Studios, разказващ за афганистански момичета в отбор по роботика.
По данни на Comscore боксофисът за 2025 г. като цяло е нараснал с 1% на годишна база към този уикенд, но е с 34,2% под същия период на последната предпандемична боксофис година – 2019 г.