fallback

Puma прекратява спонсорството си на националния отбор по футбол на Израел

Според германската група решението е взето преди година и не е свързано с подновени призиви за потребителски бойкот

09:56 | 12.12.23 г.

Puma прекратява спонсорството си на националния отбор по футбол на Израел. Според германската група решението е взето преди година и не е свързано с подновените призиви за потребителски бойкот, докато Израел продължава атаката си срещу Газа в отговор на нападението на Хамас на 7 октомври.

От следващата година третата по големина компания за спортно облекло в света вече няма да предоставя екипите на отбора, след като реши да не поднови договор с Израелската футболна асоциация (IFA), се казва във вътрешна бележка, видяна от Financial Times.

Партньорството, подписано през 2018 г., предизвика кампания за бойкот. Активисти обвиниха Puma, че подкрепя израелските селища на Западния бряг, считани за незаконни от по-голямата част от международната общност, тъй като IFA включва клубове, базирани в такива селища.

Puma отхвърли обвиненията, заявявайки, че спонсорира само националния отбор, а не дейности на клубно ниво.

Магазините на марката в някои западни градове бяха обект на демонстрации през последните седмици, подчертавайки клопките, които геополитическите проблеми могат да създадат за мултинационалните компании.

Решението на Puma да се откаже от националния отбор на Израел обаче е взето по финансови причини, казват източници, запознати с вътрешните дискусии. Според тях това е част от по-широка стратегия за по-селективен спортен маркетинг с подкрепа за „по-малко, по-големи, по-добри“ отбори.

Puma, която загуби своя най-известен национален отбор – Италия, от Adidas през 2022 г., скоро ще обяви ново партньорство със силен отбор, съобщават още от компанията.

Puma също така ще „преустанови работата си с някои други национални отбори“, се казва в решението на компанията. Причините са търговски, участието на страните в големи международни турнири, „или когато просто не сме успели да се споразумеем за условията за разширяване на партньорствата ”.

Компанията, чиито продажби за 8,4 млрд. евро през 2022 г. бяха почти двойно повече от тези през 2018 г., когато започнаха призивите за бойкот, е отказала коментар. Израелската футболна асоциация не е отговорила на искане за коментар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:56 | 12.12.23 г.
fallback
Още от Спорт виж още