IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

H&M изплува от кризата с натрупания инвентар

Новината доведе до ръст на цената на акциите на компанията

11:53 | 30.03.23 г.
Снимка: Zed Jameson/Bloomberg
Снимка: Zed Jameson/Bloomberg

Цената на акциите на Hennes & Mauritz (H&M) се повиши, след като шведският моден търговец на дребно обяви, че е постигнал успех с намаляването на натрупаните запаси, с които компанията се бори от повече от шест години, пише Bloomberg.

Гигантът заяви, че е успял да намали количеството непродадени дрехи, което доведе до повишаване на стойността на акциите с цели 8,2%. Печалбата на H&M за първото тримесечие неочаквано е нараснала, след като компанията започна да консолидира резулатите от своята платформа за дрехи втора употреба Sellpy, която работи в Швеция, Германия и Австрия.

Натрупаните запаси за 4 млрд. долара бяха едно от най-големите главоболия за главния изпълнителен директор Хелена Хелмершон, което накара компанията да разчита на големи намаления през последните няколко години.

Ценовите намаления на H&M са останали без изменение през първото тримесечие, което е довело до по-висок от очакваното брутен марж, посочват анализатори.

Приходите от продажби през март – първият месец от второто тримесечие на H&M, се очаква да бъдат с 4% по-високи в местни валути. Пролетните колекции се приемат добре на пазари, на които времето се стопли, но началото на сезона беше отложено в много държави заради по-студеното време, казва търговецът на дребно.

Оперативната печалба е нараснала до 725 млн. крони за трите месеца до края на февруари, обяви компанията днес. Анализаторите очакваха загуба. Sellpy е помогнала за счетоводната печалба от 1 млрд. крони, тъй като нейните активи и резултати вече са включени в тези на H&M.

Испанският конкурент Inditex изпреварва H&M, записвайки 43% ръст на цената на акциите през последната година, докато книжата на шведската компания се разделиха с 15% от стойността си.

По-рано този месец собственикът на веригата Zara обяви 29% скок на оперативната печалба за годината до края на януари. Компанията също така планира да инвестира близо два пъти повече от H&M тази година.

Хелмершон коментира, че H&M е напът да постигне целта си за оперативен марж от 10% следващата година. През първото тримесечие маржът е достигнал 1,3%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:52 | 30.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още