fallback

Собственикът на Gucci разширява бизнеса си в сферата на луксозните парфюми

Kering сключва сделка за придобиването на Creed

12:04 | 27.06.23 г.

Kering, собственикът на Gucci, обяви, че ще придобие производителя на парфюми Creed в сделка, за което ще плати изцяло в брой. Това се случва в момент, в който конгломератът за луксозни стоки се опитва да засили присъствието си на пазара на парфюми от висок клас, пише Bloomberg.

Звеното за продукти за красота на Kering купува 100% от Creed от фондове, контролирани от BlackRock и сегашния председател Хавиер Феран, обяви базираната в Париж група. Допълнителните условия на сделката не са разкрити. Цената на акциите на Kering се повиши с 1,5% преди началото на борсовата сесия в Париж днес.

Creed е създадена през 1760 г. от Джеймс Хенри Крийд като шивашка къща, обслужваща европейските знатни семейства.

Френската група твърди, че планира да „отключи“ потенциала на Creed, особено в Китай и в сферата на търговията на дребно при пътувания, докато разширява портфолиото от дамски аромати. Компанията, известна с мъжкия парфюм Aventus, генерира приходи от 250 млн. евро за годината до 31 март.

Придобиването се случва, след като Kering обяви Рафаела Корнаджа за лидер на звеното за продукти за красота, докато компанията се опитва да се разрасне в сегмента, където конкурентите Hermes International и LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton се представят особено добре.

Kering трупа пари в брой, търсейки цели за придобиване. Миналата година тя води преговори за покупката на Tom Ford – марка, известна с линията си парфюми, твърдят източници, запознати с въпроса. Представител на Kering по това време отказа да коментира въпроса. В крайна сметка Estee Lauder придоби Tom Ford.

Възраждането на Gucci

Сега Kering се опитва да възроди най-голямата си марка – Gucci. През април тя разкри, че приходите от продажби на бранда са записали съвсем лек ръст през първото тримесечие, след като италианската марка не успя да спечели вниманието на повече купувачи.

Представянето на Kering не изглежда особено бляскаво в сравнение с това на конкурентите LVMH и Hermes, които отчетоха двуцифрен ръст на приходите от продажби за първото тримесечие.

Главният изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино по това време сподели, че макар представянето да е смесено, брандът продулжава да показва „постепенно подобрение в активността месец след месец“. В опит да възроди Gucci компанията обяви Сабато Де Сарно, който преди това беше във Valentino, за нов главен творчески директор. Той ще представи дебютната си колекция за бранда в Милано през септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:04 | 27.06.23 г.
fallback
Още от Мода виж още