Британският търговец на бърза мода Boohoo Group се преименува на Debenhams Group, след като извърши основно преструктуриране на веригата универсални магазини, която купи през 2021 г., съобщава Bloomberg.
Debenhams генерира високи нива на парични средства и има основен принос за рентабилността, заяви компанията във вторник. По-широката група също така ще премине към модел, при който платформата продава редица марки на трети страни, използвайки Debenhams като модел за останалата част от бизнеса.
Акциите на компанията поевтиняха с 6,6% в началото на лондонската търговия, преди да се насочат към ръстове. До момента на затваряне на борсата в понеделник те са се понижили с 19% от началото на годината.
Boohoo, която притежава и марките Karen Millen и PrettyLittleThing, започна стратегически преглед през октомври, когато бившият главен изпълнителен директор Джон Лайтъл се оттегли. Дружеството е подложено на натиск от страна на основния акционер милиардера Майк Ашли, който наддава за представителство в борда на директорите.
Когато Boohoo купи Debehams, тя затвори нерентабилните ѝ магазини и я превърна в платформа с около 10 хил. марки в областта на модата, дома и красотата.
Компанията очаква да отчете спад на приходите от 16% за годината, приключваща през февруари 2025 г., като коригираната печалба от около 40 млн. паунда (51,6 млн. долара) ще бъде под очакванията на анализаторите.
Все пак новата стратегия внася яснота и надеждност, заяви в бележка анализаторът на Bloomberg Intelligence Чарлз Алън. „Преминаването към модел тип онлайн платформа за търговия и ребрандирането като Debenhams Group осигуряват по-ясен път към рентабилността, използвайки надеждна, утвърдена марка.“
Като част от промяната бизнесът ще следва и нова стратегия за устойчивост – област, в която Boohoo е бил критикуван в миналото.
Фил Елис, досегашен финансов директор на Debenhams, е назначен за главен финансов директор на групата.