IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Силният отчет даде тласък на акциите на LVMH

Компанията неочаквано отбеляза ръст на продажбите през третото тримесечие

13:17 | 15.10.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Цената на акциите на LVMH скочи, след като собственикът на Louis Vuitton и Christian Dior неочаквано отбеляза ръст на продажбите през третото тримесечие, което предполага, че спадът в търсенето на луксозни стоки се забавя, предава Bloomberg.

Приходите са се увеличили с 1% на органична база, слагайки край на два тримесечия на спад, съобщи LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton късно във вторник. Продажбите на всички подразделения надминаха прогнозите на анализаторите, включително ключовият сегмент на модата и кожените изделия, който отбеляза по-малък от очакванията спад от 2%.

„Разглеждаме тези резултати като стъпка в правилната посока“, заяви в бележка анализаторът от RBC Capital Markets Пирал Дадхания.

Акциите поскъпнаха с 13% в Париж, което е най-голямото ценово увеличение от януари 2024 г. LVMH, широко възприемана за барометър на сектора, даде тласък на акциите на луксозните и потребителските стоки в цяла Европа и извън нея. Книжата на Prada поскъпнаха в Хонконг, а на Kering, собственик на Gucci, и Hermes International също отбелязаха ценови ръст в началото на търговията в Париж.

Най-голямата луксозна група в света, управлявана от милиардера Бернар Арно, претърпя продължителен спад, особено в Китай, който отдавна беше двигател на растежа. В знак на оптимизъм за компанията и луксозната индустрия като цяло продажбите на LVMH в региона, който включва Китай, са се повишили с 2% през последното тримесечие, след като спаднаха с 9% през първата половина на годината.

Потенциалът на Китай

Компанията отчита окуражаващо търсене в страната въпреки макроикономическата картина, заяви главният финансов директор на LVMH Сесил Кабанис пред анализатори по време на разговор с анализатори във вторник.

Има потенциал за по-нататъшно възстановяване в Китай, където потребителите „все още разполагат с голяма част от спестяванията си след Covid“, заяви в имейл анализаторът от Morningstar Йелена Соколова.

Дори затрудненото подразделение за вина и спиртни напитки на LVMH, което изживя две години и половина на спад в приходите, отбелязва ръст, подпомогнато от попълването на запасите от шампанско в САЩ и продажбите на розе.

Продажбите в САЩ като цяло са се увеличили с 3%, докато приходите в Европа и Япония са спаднали съответно с 2% и 13%. Продажбите в Япония отбелязаха бум миналата година, тъй като китайските туристи пазаруваха там, за да се възползват от слабата йена, но оттогава ситуацията се нормализира. Американските туристи в Европа, от друга страна, са похарчили по-малко през последното тримесечие поради по-слабия долар, обясни Кабанис.

Кабанис предупреди, че сравнителната база за представянето на компанията ще бъде по-трудна през четвъртото тримесечие, отколкото през третото. През 2026 г. тези сравнения ще бъдат по-лесни, добави тя.

Креативни ходове

На фона на спада LVMH проведе промени в най-големите си марки, включително Christian Dior Couture. По-рано тази година компанията назначи Джонатан Андерсън за нов дизайнер, отговарящ за дамското облекло, висшата мода и мъжкото облекло. Бившият творчески директор на Loewe представи първото си модно ревю за дамска мода този месец в Париж. Новите му дизайни за мъже трябва да се появят в магазините през януари, а тези за жени – от второто тримесечие.

Междувременно марката Fendi на LVMH назначи бившата дизайнерка на дамска мода на Dior Мария Грация Киури за нов творчески директор, съобщи марката във вторник. Киури ще представи първата си колекция в Милано през февруари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:17 | 15.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още