IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Deezer обеща да генерира печалба до 2025 г.

Общият брой на абонатите на музикалната стрийминг услуга обаче е спаднал през първото полугодие

13:47 | 22.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg
Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Френската музикална стрийминг платформа Deezer обяви, че коригираната ѝ брутна печалба за първото полугодие е нараснала с 9,1% спрямо година по-рано, благодарение на скока на приходите от продажби на вътрешния пазар. Това затвърди целта на компанията да генерира годишна печалба до 2025 г., предава Ройтерс.

Групата, която някога беше един от първите и най-обещаващи еднорози (компании, оценени на над 1 млрд. евро) във Франция, се опитва да убеди инвеститорите в способността си да реализира печалба до 2025 г., като се фокусира върху нови услуги и ключови пазари като Франция, Бразилия и Нидерландия.

Брутната печалба се е увеличила до 45 млн. евро спрямо 42 млн. евро година по-рано, а общите приходи са се повишили с 12 на сто през полугодието до 219 млн. евро, обяви Deezer.

Това се дължи главно на увеличението на средния приход на потребител, който се е повишил с 12,4% до 3,9 евро. Броят на директните абонати на Deezer във Франция, където генерира около 60% от консолидираните си приходи, е нараснал до 3,3 млн. спрямо 3 млн. година по-рано.

И все пак общият брой на абонатите е спаднал с близо 3% до 9,4 млн.

„Като фокусираме бизнеса си върху големи, привлекателни пазари и навлизаме на нови пазари с модел, воден от партньорствата, ние сме убедени, че можем да завладеем справедлив дял от процъфтяващия стрийминг пазар и да продължим да подобряваме нашата рентабилност“, коментира главният изпълнителен директор Джеронимо Фолгейра.

Страдаща от сравненията с по-големи конкуренти като Spotify и Apple Music, Deezer все още не се е възстановила от болезнения си дебют на фондовата борса в Париж през юли, когато цената на акциите на компанията спадна с 35% през първите няколко часа след листването.

Книжата загубиха 65% от стойността си от първия си ден на борсата досега, което оценява компанията на 472 млн. евро (466,38 млн. долара). За сравнение пазарната капитализация на Spotify е 18,7 млрд. долара.

Последна актуализация: 13:47 | 22.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още