IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Uber се справи с кризата с шофьорите, а това тласна нагоре резултатите ѝ

Компанията записа 6% ръст на борсата след обявяването на финансовия отчет

16:55 | 01.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Компанията за споделено пътуване Uber Technologies отчете приходи, които надминаха очакванията на анализаторите благодарение на възстановяване на броя на шофьорите, което подкрепи превозите. Това успокои опасенията на инвеститорите, че ускоряващата се инфлация ще намали потребителските разходи. Цената на акциите на компанията нараства с над 15% минути след началото на борсовата сесия, пише Bloomberg.

Приходите от продажби за третото тримесечие са скочили със 72% до 8,34 млрд. долара, разкри базираната в Сан Франциско компания. Сумата надхвърли очакваните от анализаторите 8,1 млрд. долара по данни, събрани от Bloomberg. Брутните резервации, които обхващат споделеното пътуване, доставките на храна и товари, са се увеличили с 26 на сто до 29,1 млрд. долара, малко под средната прогноза. Коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизация е достигнала 516 млн. долара. Средната прогноза на анализаторите беше за 458,7 млн. долара.

„Глобалният мащаб и уникалните предимства на платформата на Uber работят заедно, за да стимулират по-рентабилен растеж“, коментира главният изпълнителен директор Дара Косровшахи. „Въпреки че макроикономическата среда остава несигурна, основният бизнес на Uber е по-силен от всякога“, посочва той.

Uber отчете, че базата ѝ от шофьори, предлагащи превози, в края на тримесечието до 30 септември е била „наравно с нивата от септември 2019 г.“, а по-голямата ангажираност на водачите е продължила и през октомври. Подобрението е знак, че компанията преодолява продължителния недостиг на шофьори, който засегна и конкурента Lyft, което доведе до по-високи цени на пътуване и повече време за чакане от страна на клиентите. И двата гиганта в споделеното пътуване похарчиха милиони долари, за да привлекат обратно шофьорите в своите платформи и да привлекат нови, за да отговорят на възстановяващото се търсене.

След растежа през по-голямата част от пандемията Uber и другите играчи от гиг икономиката* като Lyft и DoorDash са изправени пред една изпълнена с предизвикателства икономика, която включва инфлация в САЩ, достигаща 40-годишен връх, докато рисковете от глобална рецесия нарастват. Несигурността натежава върху разходите на рекламодателите и потребителите, засягайки технологични гиганти като Meta Platforms и Amazon.com. Мрачната прогноза носи рискове за Uber, чиито услуги за превоз  и доставка носят премия, която клиентите могат да приемат повече като разточителство, отколкото като необходимост, докато затягат бюджетите си.

Звеното на Uber за доставки на храна – Uber Eats, е генерирало 13,7 млрд. долара брутни резервации през тримесечието, което представлява понижение спрямо предходния отчетен период. Освен това показателят не успя да отговори на очакванията за 13,9 млрд. долара. Подразделението, което предлага доставки от ресторанти, хранителни магазини и обекти за продажба на алкохол, се разрасна и генерира около 33% от общите приходи на компанията. Първоначално Uber Eats спечели от предизвикания от пандемията бум на доставките на храна и увеличи размера си повече от два пъти спрямо резервациите преди пандемията. По-големият мащаб позволи на бизнеса с доставки на стане по-рентабилен, отчитайки рекордните 181 млн. долара коригирана печалба през периода.

През миналото лято Uber достигна рентабилност на коригирана база за първи път в историята си, а по-рано тази година Косровшахи обеща компанията да достигне свободен паричен поток от 2 млрд. долара. Един от начините, по които компанията планира да постигне тази цел, е като отдели повече внимание на рекламата. През октомври Uber създаде специално рекламно звено, което да монетизира аудиторията от 124 млн. месечно активни потребители на нейните услуги. Компанията заяви, че бизнесът е достигнал 250 млн. долара приходи през третото тримесечие и потвърди целта си за 1 млрд. долара рекламни приходи до 2024 г.

Отделът за товарни превози на компанията завърши интеграцията на Transplace, която придоби миналата година, и отчете 1,75 млрд. долара приходи. Резервациите и коригираната печалба на подразделението не изпълниха очакванията на анализаторите заради по-слабото търсене и други предизвикателства в логистичния сектор.

Uber прогнозира коригирана печалба преди данъци, лихви и амортизация между 600 млн. и 630 млн. долара за текущото тримесечие, което се оказа над прогнозата за 564,4 млн. долара. Брутните резервации ще достигнат 30-31 млрд. долара през периода до края на декември – колкото очакват анализаторите.

Компанията записа нетна загуба от 1,2 млрд. долара, или 61 цента на акция, отчасти дължаща се на дела ѝ в Didi Global.

*Гиг икономиката разчита на дигитални платформи, които свързват независими подизпълнители с клиенти за предоставянето на краткосрочни услуги или споделяне на активи. Примери за бизнес в сектора са приложенията за споделено пътуване, доставка на храни и наем на ваканционни имоти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:55 | 01.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още