PayPal Holdings сви прогнозата за годишните си приходи на фона на забавянето на разходите на потребителите в платформата ѝ. Новината доведе до 14% срив на цената на акциите на компанията, компенсиран до над 9,7% в следборсовата сесия, предава Bloomberg.
Обемът на разпащанията в платформите на PayPal е нараснал с 14 на сто до 337 млрд. долара през третото тримесечие. Сумата не отговори на средната прогноза на анализаторите за 343,2 млрд. долара. PayPal заяви, че очаква годишните ѝ приходи да се увеличат с 10% до 27,5 млрд. долара, спрямо по-ранна прогноза за 27,85 млрд. долара.
„Очевидно, виждаме, че дискреционните разходи са под натиск, тъй като хората харчат все повече и повече от разполагаемия си доход за газ, храна и наем“, коментира главният изпълнителен директор Дан Шулман в интервю.
Шулман се бори със забавянето на растежа на разходите в множеството платформи PayPal, предизвикан от отварянето на американската икономика след пандемията, както и от високите нива на инфлацията.
Акциите успяха да се справят с част от по-ранния си спад, след като PayPal обяви, че е сключила сделка с Apple.
В отговор компанията обеща да свие разходите си, включително чрез съкращения на работни места и затваряне на офиси в страната, което според фирмата ще доведе до спестяването на 900 млн. долара тази година и 1,3 млрд. долара през следващата.
През третото тримесечие разходите на PayPal са нараснали до 5,73 млрд. долара, под средната прогноза на 9 анализатори, анкетирани от Bloomberg, които очакваха 5,92 млрд. долара. Сега компанията очаква усилията за обуздаване на разходите да подкрепят коригираната печалба за годината, въпреки че PayPal сви прогнозата за годишните си приходи.
„Записахме силни резултати за третото тримесечие“, коментира Шулман. „Ще продължим да инвестираме спрямо нашите основни приоритети, за да укрепим водещата си позиция в дигиралните разплащания и търговията“.
През тримесечието приходите са се увеличили с 12% до 6,85 млрд. долара. Това се оказа над средната прогноза за 6,81 млрд. долара, а PayPal твърди, че сега очаква коригираната ѝ печалба да достигне 4,09 долара за акция, спрямо по-ранната прогноза за 3,87-3,97 долара на акция.
Тази година PayPal засили фокуса си върху маркетинга, така че да насърчи потребителите си да станат още по-активни, а не толкова да привлича нови клиенти, които може да не са толкова активни в платформата. Тези усилия изглежда дават плодове: трансакциите на активен акаунт са нараснали с 13 на сто до 50,1 през тримесечието.
„Продължаваме да изпълняваме стратегията си за постигане на дългосрочен, рентабилен растеж“, коментира изпълняващият длъжността главен финансов директор Габриел Рабинович. „Силните ни резултати за третото тримесечие отразяват както диверсификацията на нашия бизнес, така и продължаващият фокус върху оперативната дисциплина“.


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол