IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Премиум сегментът вече носи над половината от приходите на световния пазар на смартфони

Въпреки че общите продажби на смартфони се свиха миналата година, тези на най-скъпите устройства продължават да бележат растеж

11:33 | 21.03.23 г.
Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg
Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Въпреки че общите продажби на смартфони през 2022 г. са спаднали с 12% спрямо преходната година заради макроикономическите трудности, глобалните продажби на премиум смартфони (на цена над 600 долара на едро) са нараснали с 1% на годишна база. Това е позволило на този ценови сегмент да формира 55% от приходите на световния пазар на смартфони за първи път в историята, разкрива нов доклад на Counterpoint Research, публикуван на уебсайта ѝ.

Премиум сегментът, който като цяло се представя по-добре от общия пазар на телефони, отговаря за над една пета от всички продажби на смартфони в света.

Ръст на глобалните продажби и приходи от премиум сегмента на смартфони. Графика: Counterpoint Research Ръст на глобалните продажби и приходи от премиум сегмента на смартфони. Графика: Counterpoint Research

Има няколко причини за този растеж. Въпреки трудните пазарни условия през 2022 г. заможните потребители са по-защитени от макроикономическите трудности в сравнение с клиентите в ниския клас. Вследствие на това продажбите в премиум сегмента са нараснали, докато тези в ниския и средния са се свили.

Освен това, тъй като смартфоните стават все по-ключова част от живота на хората, те са готови да харчат повече за такива устройства и да ги задържат за по-дълъг период от време. Това е и една от причините ценовият сегмент от 1000 долара и повече да бъде най-бързо растящият – с цели 38% през 2022 г. спрямо предходната година.

Друг съществен фактор за растежа е тенденцията за насочване към премиум устройства в различните региони. Търсенето в този сегмент е движено от хора, които искат малко по-добро устройство спрямо последното си. Това се наблюдава ясно не само на развити пазари като Северна Америка, но и в развиващи се икономики, където потребителите на трето или четвърто устройство започват да навлизат в премиум пазара.

Продажбите на Apple на премиум пазара са нараснали с 6% на годишна база, благодарение на което компанията е увеличила дела си и вече отговаря за три четвърти от общите продажби в сегмента. Apple е можела да запише още по-голям растеж, ако нямаше проблеми с доставките на iPhone 14 Pro и Pro Max по време на пиковия празничен сезон на 2022 г., допълват от Countertpoint Research. Освен това е спечелила от спада на Huawei в Китай.

Apple е следвана от Samsung, чиито продажби са се свили с 5% през 2022 г. спрямо предходната година. Южнокорейският гигант е загубил част от позициите си в Китай заради по-слабото си присъствие в региона. Освен това премиерата на серията Galaxy S22 през миналата година се случи много по-късно от това на S21 през 2021 г. Въпреки това растежът на продажбите на сгъващи се смартфони е лъч светлина за Samsung.

От своя страна, Honor е увеличила пазарния си дял в Китай, подкрепена от серията си Magic. Брандът залага на глобална експанзия през 2023 г. Google също попада сред топ производителите за миналата година, след като набра сили с моделите Pixel 6 Pro и Pixel 7 Pro. Интернет гигантът засилва фокуса си върху сегмента със смартфони. Отвъд това, повечето китайски производители са записали спад, тъй като генерират по-голямата част от продажбите на флагманите си от своя вътрешен пазар, където условията не бяха особено благоприятни през 2022 г.

Що се касае до навлизането на операционните системи, Android отстъпва дял на iOS в премиум сегмента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:34 | 21.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още