Ръководителите на Netflix подкрепиха прогнозите за приходите на команията за годината и изразиха увереност, че услугата за стрийминг на видео ще издържи на икономическите сътресения от хаотичните планове за митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, предава Ройтерс.
След отчет, който надмина очакванията на анализаторите, един от главните изпълнителни директори на Netflix Грет Питърс заяви, че компанията не е забелязала значителни промени в поведението на потребителите. Коментарът вероятно ще смекчи притесненията на Wall Street, че политиките на Тръмп ще накарат пестеливите напоследък потребители да преосмислят разходите си за услуги за стрийминг.
Книжата на Netflix поскъпнаха с 2,7% в следборсовата търговия. Цената им е нараснала с 9% от началото на тази година спрямо спад от 10% на широкия измерител S&P 500.
С над 300 млн. потребители по света Netflix е продължила да добавя абонати на пазари по целия свет, тъй като клиенти са се стекли към по-евтиния и подкрепен с реклами сегмент след пускането му в края на 2022 г.
Питърс отбелязва, че развлекателният сектор и по-конкретно Netflix се е оказал устойчив при предишно забавяне на икономиката. „Наистина очакваме търсенето да остане силно“, отбеляза той.
Питърс добави, че по-евтините варианти на компанията също би трябвало да помогнат. Подкрепеният с реклами сегмент е съставлявал 55% от новите абонати в страните, в които е наличен, съобщи компанията.
Стрийминг гигантът съобщи също, че съоснователят му Рийд Хастингс е напуснал поста си на изпълнителен президент, за да стане неизпълнителен председател на съвета на директорите, „част от естественото развитие на нашата ръководна структура и планиране на наследяването“.
Тед Сарадос, един от главните изпълнителни директори на Netflix, заяви, че компанията е останала съсредоточена „върху нещата, които можем да контролираме, а подобряването на стойността на Netflix е голяма цел“.
„В затруднени икономики стойността на местната развлекателна индустрия е наистина важна за домакинствата“, каза Сарандос и допълни, че „Netflix има огромна стойност в абсолютни и със сигурност в конкурентни изражения“.
Компанията прогнозира, че приходите ѝ ще нараснат до 11,04 млрд. долара за април до юни, което е над консенсусната оценка на анализаторите за 10,90 млрд. долара.
За годината Netflix потвърди отново прогнозата си за приходи между 43,5 млрд. долара и 44,5 млрд. долара, „което предполага стабилен ръст на членовете, по-високи цени на абонаментите и приблизително удвояване на приходите ни от реклами“.
За първото тримесечие Netflix обяви приходи от 10,54 млрд. долара, което е над прогнозите на анализаторите за 10,52 млрд. долара според събрани от LSEG данни.
Печалбата на акция е достигнала 6,61 долара, надминавайки консенсусното очакване за 5,71 долара. През тримесечието компанията създаде хитове като ограничената поредица „Юношество“, телевизионния сериал „Нулев ден“ и поредцата без сценарий „Островът на изкушението“.
Netflix съобщи, че приходите и оперативната ѝ печалба са надминали собствените ѝ очаквания „поради малко по-добрите приходи от абонаменти и реклама и момента на разходите“. Компанията съобщи, че приходите от реклама „все още са много малко в сравнение с приходите от абонамент“.
Анализаторът от PP Foresight Паоло Пескаторе заяви, че според него Netflix е в силна позиция да се справи с рецесия.
„Netflix е необходима услуга в живота на потребителите. Това ще бъде последният абонамент, от който потребителите ще се откажат предвид широчината и обхвата на програмирането“, допълва той.