IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Как се превръщат български градове в интерактивно приключение

Може ли постигането на добавена реалност с новите технологии да ни предизвика да играем, учейки историята, коментира съоснователят на компанията Obelisk Interactive Емил Тотев

11:57 | 05.05.25 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Тестови игри, разработени със собствена дигитална система, създават преживявания. Това каза съоснователят на компанията Obelisk Interactive Емил Тотев в предаването „UpDate“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„Решаването на загадки е свързано с реално посещение на обект от градската среда, като се използват елементи от него“, обясни каква е идеята за разработване на платформата той.

Тотев посочи, че три години в Obelisk Interactive правят градски игри. С тези интерактивни градски преживявания са комбинирани логически загадки, изследване на градската среда, откриване на интересни места – паметници, архитектурни елементи и „понякога дори има физически предизвикателства за участниците“.

За да превърне градската среда в игрално поле, компанията разработва игрална система, върху която се създават предизвикателствата. Градските игри са достъпни чрез уеб приложение, което не изисква изтегляне. Системата използва геолокация, QR кодове и добавена реалност. В момента Obelisk Interactive правят активна карта, която ще може да проследява участниците.

За момента постоянни игри има за София и Пловдив, но Тотев съобщи, че от компанията са правили игри за по-малки групи или тиймбилдинг за всички градове в страната. Той спомена, че градските игри привличат интереса на бизнеси, които търсят иновативни тиймбилдинг преживявания. „Служителите търсят нещо, което да им създаде общ спомен, да ги грабне и потопи в една специфични история“, коментира единият от разработчиците на платформата.

По думите му, след първоначалния етап на самофинансиране, проектът вече е устойчив. „В момента сме на етап, в който бизнесът ни се самоиздържа и отдавна вече не влагаме лични средства в него“, обясни Тотев. Той уточни, че приоритет на Obelisk Interactive е разширяване на продуктовата гама и едва след това ще потърсят набиране на капитал.

„За момента имаме времето и усилията и достатъчно средства да го правим без външна подкрепа. Смятам обаче, че скоро ще се развием в достатъчно голям мащаб, за да има полза да потърсим подобна подкрепа“, добави създателят на иновативния виртуален продукт.

Платформата вече буди интерес и извън България, след като подобни фирми от различни европейски държави използват услугата за създаване на свои градски игри.

Obelisk Interactive е победител в категорията Business Stars на Националния конкурс „Най-добър младежки стартъп в България“ за 2025 г. Първоначалната идея започва като експеримент и е била ориентирана към чуждестранните туристи, но основателите след това бързо се преориентират към българската аудитория. Въпреки това компанията разработва и игри на английски, за да са достъпни за най-широк дял потребители.

Колко време отнема една игра? Защо платформата се казва “Вътрешен глас“? Как годините и датите помагат да се научат малко известни факти за историята на София и Пловдив? Как се превръщат идеите в реалност? Какви са градските преживявания от ново поколение? С какво допринася стартъпът за създаване на екосистемата в България?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „UpDate“ може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:57 | 05.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още