Стартъпът Perplexity AI, подкрепян от Nvidia, който се конкурира с Google с търсачката си с изкуствен интелект (AI), води преговори с производители на мобилни устройства за предварително инсталиране на новия му браузър Comet на смартфони, съобщи пред Ройтерс главният изпълнителен директор Аравинд Сринивас.
Тази стъпка би могла значително да увеличи обхвата на Perplexity, възползвайки се от „привързаността“ към браузъра. Потребителите обикновено са склонни да ползват браузърите, които са предварително инсталирани или зададени като стандартни на устройствата, което потенциално би довело до редовното използване на AI инструментите на компанията.
„Не е лесно да убедим производителите на мобилни устройства да сменят браузъра по подразбиране от Chrome с Comet“, казва Сринивас, говорейки за производителите на оригинално оборудване и подчертавайки предизвикателството, свързано с инерцията на потребителите на мобилни платформи.
Comet, който в момента е в бета версия и е достъпен само за настолни компютри, интегрира AI на Perplexity директно при сърфирането в интернет, позволявайки на потребителите да задават въпроси за лични данни като имейли, календари или история на сърфиране, и дори да изпълняват задачи като планиране на срещи или обобщаване на уеб страници.
Perplexity цели да достигне „десетки до стотици милиони“ потребители през следващата година, след като стабилизира десктоп версията за няколкостотин хиляди първоначални тестващи, казва Сринивас.
Усилията му отразяват по-широка промяна в индустрията към браузъри с AI възможности, които се нуждаят от минимална човешка намеса, за да вземат решения и да изпълняват конкретни задачи.
Ройтерс съобщи по-рано този месец, че OpenAI разработва свой собствен AI браузър, който може да автоматизира сложни задачи като резервиране на пътувания или управление на финанси.
Към миналия месец Chrome на Google имаше пазарен дял от около 70% в мобилните устройства, а Safari на Apple и браузърите на Samsung заедно контролираха още 24%, според данни на Statcounter.
Bloomberg News съобщи през юни, че Perplexity води преговори съа Samsung Electronics и Apple за интегриране на AI възможностите си за търсене в устройствата им, което потенциално би подобрило асистенти като Bixby или Siri.
Perplexity приключи инвестиционен кръг на стойност 500 млн. долара, който по-рано тази година оцени компанията на 14 млрд. долара. Сред инвеститорите ѝ са Accel, Nvidia, Джеф Безос и бившият главен изпълнителен директор на Google Ерик Шмид.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа