IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Meta свива плановете си за наемане на служители

Компанията се подготвя за „жестоки" насрещни ветрове в лицето на вероятната рецесия в САЩ

08:17 | 01.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Jason Alden/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Собственикът на Facebook Meta Platforms Inc е намалил плановете си за наемане на инженери с поне 30% през тази година, е заявил пред служителите си в четвъртък главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, като ги е предупредил да се подготвят за дълбок икономически спад.

„Ако трябва да се обзаложа, бих казал, че това може да е един от най-тежките спадове, които сме виждали в най-новата история", каза Зукърбърг на служителите си по време на седмичната сесия за въпроси и отговори на служителите, чийто аудиозапис е бил чут от Ройтерс.

Meta намалява целта си за наемане на инженери през 2022 г. до около 6000-7000 души, което е по-малко от първоначалния план за наемане на около 10 000 нови инженери, каза Зукърбърг.

Meta потвърди и паузата в наемането на служители в общи линии миналия месец, но точни цифри не бяха съобщени досега.

В допълнение към намаляването на наемането, Зукърбърг каза, че компанията оставя някои позиции незаети и „увеличава температурата" на управление на представянето, за да отстрани служителите, които не могат да постигнат по-агресивни цели.

„Реално погледнато, в компанията вероятно има куп хора, които не би трябвало да са тук", каза Зукърбърг.

„Част от надеждата ми е, че повишавайки очакванията и поставяйки по-агресивни цели, мисля, че някои от вас може да решат, че това място не е за тях, а тази вътрешна селекция не ме притеснява", каза той.

Според вътрешнофирмен меморандум, видян от Ройтерс в четвъртък, компанията за социални медии и технологии се подготвя за по-слаба втора половина на годината, тъй като се справя с макроикономическия натиск и ударите по бизнеса с реклами, свързани с поверителността на данните.

Компанията трябва да „определя приоритетите си по-безмилостно" и да „работи с по-икономични, по-смислени и по-добре работещи екипи", пише главният продуктов директор Крис Кокс в бележката, която се появи във вътрешнофирмения дискусионен форум на компанията Workplace преди сесията с въпросите и отговорите.

„Трябва да подчертая, че се намираме в сериозни времена и насрещните ветрове са жестоки. Трябва да се справяме безупречно в среда на по-бавен растеж, в която екипите не трябва да очакват огромни притоци на нови инженери и бюджети", пише Кокс.

Меморандумът „имаше за цел да надгради това, което вече казахме публично в отчетите, относно предизвикателствата, пред които сме изправени, и възможностите, които имаме, за чието преодоляване влагаме повече енергия", заяви говорител на Meta в изявление.

Насоките са най-новата груба прогноза на ръководителите на Meta, които вече предприеха мерки за намаляване на разходите в голяма част от компанията през тази година на фона на забавящите се продажби на реклами и ръст на потребителите.

Всички технологични компании намалиха амбициите си в очакване на евентуална рецесия в САЩ, въпреки че спадът в цената на акциите на Meta беше по-сериозен, отколкото при конкурентите Apple и Google.

Най-голямата компания за социални медии в света загуби около половината от пазарната си стойност тази година, след като Meta съобщи, че дневните активни потребители на водещото ѝ приложение Facebook са отбелязали тримесечен спад за първи път.

Стремежът на компанията към икономии се случва в труден момент, съвпадащ с две големи стратегически промени: едната е насочена към преоформяне на нейните продукти за социални медии около т. нар. discovery, за да се пребори с конкуренцията на приложението за кратки видеоклипове TikTok, а другата е скъп дългосрочен залог върху технологията за добавена и виртуална реалност.

В бележката си Кокс заяви, че Meta ще трябва да увеличи пет пъти броя на графичните процесори (GPU) в центровете си за данни до края на годината, за да поддържа discovery, което изисква допълнителна изчислителна мощност за изкуствения интелект, за да се появяват популярни публикации от Facebook и Instagram в каналите на потребителите.

Интересът към продукта на Meta за кратки видеоклипове в стил TikTok – Reels, нараства бързо, каза Кокс, като потребителите удвояват времето, което прекарват в Reels - както в САЩ, така и в световен мащаб. Той добави, че около 80% от ръста от март насам идва от Facebook.

Тази ангажираност на потребителите с Reels може да осигури ключов начин за повишаване на печалбата, поради което е важно да се увеличат рекламите в Reels „възможно най-бързо", добави той.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви пред инвеститорите през април, че ръководителите разглеждат Reels като „основна част от визията за двигател за discovery", но тогава описа промяната в кратките видеоклипове като „краткосрочен насрещен вятър", който ще увеличи приходите постепенно, когато рекламодателите се почувстват по-удобно с формата.

Кокс заяви, че Meta вижда възможности за ръст на приходите и в бизнес съобщенията и инструментите за пазаруване в приложението, като добави, че последните биха могли да „смекчат загубата на сигнал", причинена от промените в защитата на личните данни, въведени от Apple.

Той заяви, че хардуерното подразделение на компанията е „лазерно фокусирано" върху успешното пускане на очилата за смесена реалност с кодово име "Cambria" през втората половина на годината.

Последна актуализация: 22:14 | 08.08.22 г.
Още от Социални мрежи виж още
Специални проекти виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още