Индийският производител на автомобили Tata Motors пуска днес в продажба в страната супер евтиния си модел Nano, рекламиран като революционен, тъй като ще даде възможност и на по-бедната част от населението да закупи първата си кола, пише АР.
Малцина обаче очакват Nano да успее в близко време да помогне на компанията, която има все по-слаби продажби и голям дълг.
Моделът, чиято първоначална цена е около 100 хил. рупии (2050 долара), е снабден само с най-необходимото. Дълъг е около 3 м, има само една чистачка на предното стъкло, не разполага с въздушни възглавници, нито с климатик или пък радио, за които се плаща допълнително при желание.
Tata Motors беше сериозно засегната от световния икономически спад. Растежът на Индия се забавя, а потребителите трудно получават заеми за закупуване на кола. Компанията обяви загуба в размер на 2,63 млрд. рупии (54 млн. долара) за периода октомври-декември 2008 г. и се опитва да рефинансира оставащия дял от 2 млрд. долара от заема на обща стойност 3 млрд. долара, взет за придобиването на марките Jaguar и Land Rover от Ford Motor през юни.
Представянето на Nano също изостана с шест месеца от предвиденото заради протести на фермери и лидери на опозиционни партии за земя, които принудиха Tata да премести завода си за производство на Nano.
От Tata Motors все още не са съобщили подробности за обема на производство на модела, но повечето анализатори смятат, че компанията няма да може да направи повече от 50 хил. коли следващата година, което е далеч под планираните първоначално 250 хил.
Според оценки на анализатори дори Tata да успее да продава 250 хил. коли от модела годишно, това няма да има съществен принос към общите приходи на компанията.
По време на автомобилното шоу в Женева този месец Tata показа и модела Tata Nano Europa, който е малко по-мощна версия на индийския модел и се планира да бъде пуснат през 2011 г. От компанията обаче не планират Nano за американския пазар в скоро време.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България