Индийският автопроизводител Tata Motors планира капиталови разходи от 80 млрд. индийски рупии (около 1,65 млрд. долара) в развитие на своите продукти през следващите три до четири години, съобщават световните медии.
Компанията цели да се възползва от лесния достъп до кредит и възстановяващите се продажби, за да може да съживи своето застаряващо портфолио, пише Economic Times.
Инвестиционният план засяга бъдещите продукти на подразделението за производство на леки автомобили като новия модел седан Indigo, който се очаква до края на 2009 г., както и новия хибриден модел Indicruz, който ще дебютира през 2010 г. Инвестициите ще бъдат насочени и към разработването и производството на бъдещите поколения на моделите Sumo и Safari, към някои нови модели камиони и др.
По-рано тази година Tata Motors отчете първата си годишна загуба за последните седем години. Тя регистрира отрицателен резултат от 25 млрд. рупии, или 520 млн. долара, за фискалната година до 31 март.
В средата на миналата година компанията придоби британските марки Land Rover и Jaguar от Ford за 2,4 млрд. долара. Загубата се дължи до голяма степен на спад в продажбите на Land Rover.
През март тази година компанията пусна в продажба в Индия супер евтиния си модел Nano, чиято първоначална цена бе около 2 хил. долара.