fallback

Слабо евро, силен долар - тези 4 акции могат да се възползват от тренда

За силните износители слабото евро е възможност, защото могат да предлагат продуктите си по-евтино в САЩ. Ето няколко примера

13:54 | 22.07.22 г.
Автор - снимка
Създател

Слабото евро в момента предизвиква безпокойство в много компании и също така оказва влияние върху фондовите пазари. В същото време обаче, разбира се, има и възможности - инвеститорите могат да се възползват от развитието на тенденцията при някои отделни публични компании.

От началото на годината щатският долар поскъпна значително спрямо еврото. Това свива маржовете на европейските компании, тъй като предварителните продукти (суровини и други), фактурирани в долари, стават все по-скъпи. От друга страна, от слабото евро се възползват компаниите, които генерират значителен дял от продажбите си в долари.

Въпреки това инвеститорите в никакъв случай не трябва да инвестират в дадена компания единствено въз основа на валутните курсове. Те трябва да предпочитат компании, чиито бизнес модели могат да се запазят дори в условията на инфлация. По-долу са представени четири примера за такива акции въз основа на анализ на Handelsblatt, които не са инвестиционни препоръки, но могат да бъдат отправна точка за по-нататъшно проучване.

LVMH: Луксозни марки с ценова мощ

Гергели Майорос, член на инвестиционния комитет на базираната в Париж борсова компания Carmignac, в момента залага на „компании със стабилни перспективи за продажби въпреки влошените икономически перспективи. Това се отнася например за някои компании в европейския луксозен сектор“. Те трябва да могат да прехвърлят нарастващите производствени разходи върху клиентите.

Сред тях на първо място е производителят на луксозни стоки LVMH. Френската група предлага широка гама от луксозни продукти. Сред тях са такива прочути марки като Louis Vuitton, Moët & Chandon и Hennessy, Dior или Bulgari.

 

 

Компанията разполага с първокласни маркови продукти, съчетани с ценова мощ. Качества, които се търсят в слаба икономическа среда с висока инфлация.

LVMH продължава да се фокусира върху растежа дори в условията на криза: французите наскоро купиха американския производител на вино Joseph Phelps Vineyards. По този начин компанията укрепва позициите си на пазара в САЩ. Там LVMH реализира около 30% от глобалните си приходи.

През първите три месеца на годината французите успяха да увеличат продажбите си с 29% до 18 млрд. евро в сравнение с предходната година. През 2021 г. конгломератът за луксозни стоки отчете нови рекорди в продажбите и печалбaтa.

Швейцарската банка UBS наскоро повиши целевата си цена за LVMH от 723 на 731 евро - анализаторът Зузана Пуш продължава да препоръчва акциите. Данните за полугодието на групата за луксозни стоки, които LVMH ще представи на 26 юли, трябва да потвърдят положителното въздействие на нейната ценова мощ, пише Пуш в неотдавнашен доклад.

Fresenius Medical Care: Добро позициониране в САЩ

Fresenius Medical Care има бизнес модел, който не зависи от икономиката. Специалистът по диализно лечение бе подложен на силен натиск по време на кризата с коронавируса. Високата смъртност на пациентите на диализа по време на пандемията създаде проблеми на компанията.

Колкото и да бе мрачен този период, в световен мащаб специалистът по пречистване на кръвта продължава да се развива. Броят на хората с бъбречна недостатъчност рязко се увеличава. Това важи с особена сила за САЩ.

 

 

„За Fresenius Medical Care Северна Америка е най-големият пазар, тъй като, от една страна, компанията управлява около 2500 клиники за диализа в САЩ, а от друга, там се намира най-големият производствен завод на Fresenius Medial Care", казва Дейвид Венер, старши портфолио мениджър в Do Investment.

68% от приходите на Fresenius Medical Care се реализират в САЩ. Анализаторите са положително настроени към компанията,а в момента акциите се търгуват над целевата цена на анализаторите.

Airbus: конкурентът Boeing остава назад

Airbus е един от печелившите от слабото евро: „Въпреки че самолетите на Airbus се произвеждат основно в Европа, те се продават на международните пазари на цени в щатски долари", казва портфолио мениджърът Венер.

В сегмента на самолетите за къси и средни разстояния Airbus успя да изпревари своя американски конкурент Boeing. Благодарение на модели като A320neo, който изразходва значително по-малко гориво, Airbus е в добра позиция.

 

 

Търсенето на по-ефективни самолети се подхранва допълнително от рязкото повишаване на цените на самолетното гориво. Анализаторите, които следят компанията, виждат потенциален ръст в цената на акциите на Airbus от почти 50%.

VW: В САЩ автомобилите стават по-изгодни 

На първо място, от отслабването на европейската единна валута печелят компаниите със силна глобална насоченост и с бизнес в САЩ. „Печелившите могат да бъдат и германските производители на автомобили, чиито продукти стават все по-привлекателни от гледна точка на цената за клиентите в САЩ", казва Венер.

 

 

След загубата на доверие заради скандала с емисиите Volkswagen успя да увеличи приходите си от продажбите си в САЩ от 38 млрд. евро през 2020 г. до 45 млрд. евро през миналата година. Делът на продажбите в САЩ е около 20% от глобалните. В сравнение с текущата цена на акциите анализаторите виждат ценови потенциал от 60%.

Съдържанието се публикува само с информативна цел и по никакъв начин не може да се тълкува като инвестиционен съвет или препоръка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:53 | 14.09.22 г.
fallback