Отнема само няколко секунди, прекарани в социалните мрежи, за да видим колко много хора са на почивка в момента, на концерт или колко се наслаждават на храната в даден ресторант.
Със сигурност т. нар. "потребление за отмъщение" (постепенен ръст в потреблението над нормалните му равнища след безпрецедентно икономическо събитие - бел. ред.) се разраства, а пръст в това имат и социалните мрежи.
В същото време забавленията навън станаха значително по-скъпи, но въпреки това много американци (и не само) са склонни да задлъжнеят, за да се позабавляват, пише CNBC.
Според проучвания това вече не се дължи единствено на влиянието на известни личности. Да гледаш как други се хранят в ресторант, отиват на почивка или пазаруват за дрехи или друго, създава желание да не изоставаш. Става въпрос за страха да не изпуснеш (от FOMO - Fear Of Missing Out - бел. ред.).
Близо 40% от младежите признават, че харчат повече за изживявания, отколкото за необходими стоки и услуги, като плащането на сметки, сочат данните от проучване на Credit Karma. Това макар и отчасти се дължи на желанието радостта от изживяването да бъде споделена в социалните мрежи.
Въпреки че мнозинството от младежите казват, че социалните мрежи като Instagram и TikTok имат негативно влияние върху личните им финанси, страхът да не изпуснеш се оказва по-голяма сила.
Междувременно мнозинството от американците посочват, че живеят от заплата на заплата и се чувстват все по-притиснати от икономика, в която инфлацията достигнай най-високото си ниво от 1981 г.
Близо 30% от поколение Z на възраст между 18 и 25 години в САЩ продължават да живеят с родителите си, докато една четвърт от т. нар. Милениъли на възраст между 25 и 34 години също все още са със семействата си.
От тези, които са се изнесли, 32% посочват, че половината от месечните им доходи отиват за плащане на ипотека или за наем.
Въпреки това инфлацията и поскъпващата издръжка на живот не променя този FOMO страх, смята Колийн МакКриъри, експерт по потребление в Credit Karma.
"Това не е просто да бъдеш повлиян, това е желанието да направиш впечатление", каза МакКриъри. На фона на продължаващото покачване на цените обаче "няма да си способен да издържиш на това с течение на времето", предупреди експертът. "Само ще става по-трудно, не по-лесно", каза гостът.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 3 години В ЕС дундуркали едно на мама? Я си виж пPocията бе, тpoл, че там е същото, ама половината от дундурканите са фенове на алаха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Нарича се FOMO - fear of missing out - страха да не изпуснеш нещо, чрез който продадоха на шараните всякакви шиткойни и нфт картинки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Страхът да не изпуснеш руши финансите на младежите === в ЕС дундуркат 1 на мама. Цялата пирамида от прадядовци и прабаби нагоре работи за 1 ***. Къде видяхте проблеми?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар