Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как ще изглежда миниградчето на бъдещето на Toyota?

Обектът е с площ над 70 хектара, а централно място заемат автономните многофункционални превозни средства на производителя

Как ще изглежда миниградчето на бъдещето на Toyota?

Снимка: Ройтерс

Японският автомобилен концерн Toyota възнамерява да изгради експериментален град на бъдещето в Япония, за да тества все повече технологии, като автономното шофиране в реални условия. За целта изведен от експлоатация завод на автомобилния производител в близост до връх Фуджи трябва да бъде преустроен, съобщи изпълнителният директор на компанията Акио Тойода в понеделник в рамките на технологичния панаир CES в Лас Вегас. Около 2000 души се очаква да живеят в компактния „Woven City“ („Изтъкан град“_ - включително служители на Toyota, пенсионери и изследователи. Първата копка и полагането на възпоменателен камък е планирано за следващата година, предава DPA.

Още по темата

Обектът е с площ над 70 хектара. Датският архитект звезда Бярке Ингелс е нает за водещ градски архитект. Основната идея на концепцията е пешеходците, колоездачите и колите да могат да споделят улиците по интелигентен начин, каза Ингелс в Лас Вегас. Голяма част от транспортната инфраструктура, като например системи за горивни клетки за производство на електроенергия, ще бъде погребана под земята. Сградите трябва да бъдат изградени от дърво да разполагат със слънчеви клетки на покрива.

Автономните многофункционални превозни средства на Toyota, които могат да се използват за превоз на хора, но и като мобилни магазини или офиси, играят централна роля в концепцията. Групата представи колата с форма на кутия с име e-Palette преди две години в Лас Вегас. В понеделник южнокорейският конкурент Hyundai представи подобна концепция, наречена S-Link.

Още по темата

За мен изграждането на град като този е мечта през целия живот, каза 63-годишната Тойода. Той знаел, че ще има скептици. „Този човек загуби ума си ли? Да не се взима за японския Уили Уонка“, пошегува се Тойода, визирайки героя от „Чарли и шоколадовата фабрика“. Той покани и други да работят по проекта, но бил убеден, че всички ще се възползват от него, защото там можело да се изследва взаимодействието на различни технологии на едно място.

Нови играчи навлизат на полето на автономните коли

Toyota не е първата технологична компания, която се опита да изгради градска инфраструктура. Google вече обяви подобен проект в канадския мегаполис Торонто през 2017 г., но само на площ от малко под пет хектара.

Градският проект на Toyota беше най-амбициозният анонс на старта на CES. В същото време стана ясно как плановете за бъдещето с роботите – коли придобиват все по-конкретна форма. Това става ясно и от факта, че все повече нови играчи навлизат в индустрията. Производителят на чипове Qualcomm обяви влизането си в бизнеса с компютри за автоматизирано шофиране и роботизация. Първите превозни средства със системи на Qualcomm се планира да излязат по улиците през 2023 година. Китайският специалист за дронове DJI възнамерява да разбуни пазара на лазерни радари, с които автомобилите роботи сканират заобикалящата ги среда с устройства, които са значително по-евтини от преди.

Доставчикът ZF, от друга страна, все още не смята, че е дошло времето за напълно самостоятелно шофиране на автомобили и затова първоначално иска да се концентрира върху интелигентните и достъпни системи за помощ на водача за широката публика. При автомобилите има най-голям потенциал за частично автоматизирани системи, заяви изпълнителният директор Волф-Хенинг Шайдер в рамките на CES.

Според ZF високите разходи и нерешената правна рамка в момента са аргументи срещу по-високите нива на автоматизация в автомобилите.

„От друга страна, при търговските превозни средства вече наблюдаваме търсене на системи, които могат да направят автоматизираното шофиране от ниво 4 и по-високо ниво възможно след няколко години“, каза Шайдер. Ниво 4 означава напълно автоматично шофиране, така че автомобилът да шофира сам и се нуждае за всеки случай от водач, който би могъл да се намеси при спешни случаи. Най-високото ниво 5 означава напълно автономно шофиране без водач на борда.

Камиони или автобуси, например, вече биха могли да се движат напълно автоматично в затворени зони или по ограничени ленти, казва Шайдер. В тези случаи високите разходи за системите биха могли да бъдат възстановени бързо.

 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
11 млрд. евро са загубили 17-те топ автоконцерна за 3 месеца