IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо бъдещето е на Toyota Mirai, а не на Tesla?

Новото поколение на водородния автомобил може да преобрази автомобилния бранш

18:35 | 13.10.19 г. 8
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

За първи път японският автомобилен концерн Toyota показа концептуалния модел за бъдещото второ поколение на Mirai, серийния си модел с водородни горивни клетки. Колата ще бъде представена официално на автосалона в Токио догодина. И ако всичко върви по план, може да се окаже един от най-важните модели в цялата история на автомобила.

Освен с около 30% по-голям обхват с едно зареждане (до 700 километра), второто поколение ще се отличава и с доста по-конвенционален дизайн.

Първата генерация, която в момента се продава на отделни пазари по света, прилича малко на първия опит на детето ви да построи нещо от тухлички Lego. Второто поколение има очертанията на елегантен "гран туризмо" автомобил и даже донякъде напомня на спортната Kia Stinger, както отбелязаха от германското издание на Auto Motor und Sport.

Новата Mirai ще е по-ниска и по-широка, стъпила върху 20-цолови джанти стандартно, и със задно предаване. Интериорът също прави голяма стъпка напред - с 12.3-инчов дисплей, изцяло дигитални инструменти и видимо по-качествени и скъпи материали. Целта ни е хората да избират Mirai не защото е с горивни клетки, а защото им харесва като кола, обясни главният инженер Йошикадзу Танака.

Ако наистина японците успеят да постигнат това - да направят Mirai универсално привлекателна - това може да обърне посоката на развитие на автомобилната индустрия. Колите с водородни клетки (FCEV) имат много предимства пред налаганите в момента електромобили с батерии (BEV).

Първо, те се зареждат много по-бързо - три-четири минути вместо часове. Второ, понеже произвеждат електроенергията на борда, а не се налага да я складират в огромни батерии, те тежат чувствително по-малко (макар да са по-тежки от тези с двигател с вътрешно горене). Трето, горивните клетки са надеждни и издръжливи, с дълъг живот, докато баснословно скъпите батерии на електромобилите имат ограничен живот и трябва да се подменят на няколко години. И четвърто, FCEV работят добре при всякакви климатични условия, докато капацитетът на батериите на BEV спада драстично при по-ниски температури.

Кое обаче е най-голямото предимство на водородните коли вижте в продължението на анализа в Automedia.bg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

8
rate up comment 3 rate down comment 3
julian12
преди 4 години
За разлика от теб го разбирам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 1
andy
преди 4 години
И при двата подхода, двигателят е електрически. Разликата е как се съхранява енергията. И батерийте и горивните клетки имат много приблеми и някое предимство едно пред друго. Иначе електрически коли има от над 100 години. Първата кола премила бариерата от 100км/ч е била електрическа.Не изключвам възможността и двете технологии да се развиват и ползват паралелно вбъдеще. Или да загинат ако се намери трето по-смислено решение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 29 rate down comment 7
analog
преди 4 години
Какъв водороден двигател? Разбираш ли изобщо концепцията? Па и категорично мнение :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 27 rate down comment 22
julian12
преди 4 години
Твърди го науката. Преди повече от 10 години гледах как Хонда (ако не се лъжа) разработват подобни двигатели. Водородният двигател е много по-добро решение от ел. кола.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 29 rate down comment 36
bgMan
преди 4 години
Това че бъдещето било на Тойота Мирай а не на Тесла кой "експерт" го твърди?Твърде глупаво изказване към настоящия момент.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 38 rate down comment 8
pinoccio
преди 4 години
Въпреки всичко, кой каквото и да говори, най-добрият автомобил си остава - служебният.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 40 rate down comment 17
cool_alyn
преди 4 години
Най-евтината енергия е спестената. Личният автомобил като концепция е отживелица, но за съжаление твърде много хора и капитали са вкарани в тази индустрия и няма политик да започне да си реже клона....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 23 rate down comment 8
zelka007
преди 4 години
тесла успяха с мрежата от зарядни станции , която създадоха и развиха преди да започнат масовото производство ... това им помогна доста , освен маркетинга и добрият продукт . дано тойота , хюндай(планират по 500.000 на година да правят) и ЕС се споразумеят паралелно да изградят инфраструктурата за зелен водорд и да започнат масовото производство на водородни коли ... мдааа ....никола мотор къмпани , онези хамериканци дето правят водородния камион в усато , са поръчали на nel - 448 електролизера за зелен водорд с цел да си изградят верига от зарядни станции , за да им върви бизнеса с камионите ... пътят е ясен , да започваме ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още